نماد اعتماد

سرور اتوماسیون اداری

سرور اتوماسیون اداری چیست؟

برای خرید یک سرور اداری در شرکت تان نیازمند راهنمایی و کمک هستید تا بدانید یک سرور چقدر رم و هارد و پردازنده با چه قدرتی داشته باشد .انتخاب بهترین سرور اچ پی منوط به مطالعه هست.

یکی از عواملی که در بهبود اجرای نرم‌افزار اتوماسیون اداری و مدیریت فرآیندهای  تمام برنامه های اداری که ممکن هست با برند های مختلف شما خریداری کرده باشید مؤثر است، می‎توان به نوع پردازشگر سرور، میزان حافظه و فضای ذخیره سازی آن، نوع و تعداد کارت‌های شبکه‌ی آن، تعداد کلاینت‎ها، حجم اطلاعات، تعداد سیستم‌ها، توپولوژی شبکه و مشخصات سخت افزاری شبکه و هر یک از کلاینت‎ها اشاره کرد.

در این سند طرح پیشنهادی برای همبندی (قرار گرفتن سرور ها کنار هم) و همچنین مشخصات سخت افزاری سرور(ها) در دو وضعیت حداقلی (Minimum) و حالت بهینه (Optimum) جهت بهره‌برداری مناسب از نرم‌افزار اتوماسیون اداری فراگستر اشاره می‎شود.

هیچ وقت تعداد کلاینت های که به سرور شما متصل میشود مهم نیست ؟

لازم به ذکر است که تعداد کاربر قابل تعریف، ملاک پیش نیاز سخت افزاری نبوده بسیار مهم هست هیچ وقت تعداد کلاینت های که به سرور شما متصل میشود مهم نیست ؟ بلکه تعداد افرادی که بطور همزمان از نرم‌افزار استفاده می‌کنند؛ معیار می باشد. (مثلا در حالت ۱۰تا۵۰ کاربر همزمان تضمین می‌گردد ۵۰ کاربر بصورت همزمان می‌توانند از نرم‌افزار استفاده کنند)

تذکر : پیش نیاز سخت افزاری سرور را باید با دقت تهیه شده بر مبنای اطلاعات پایه خام می‌باشد و در صورتیکه اطلاعات و دیتابیس از سامانه و نرم‌افزاری دیگر کانورت شود با توجه به نظر کارشناس پیش نیاز سخت‌افزاری تغییر پیدا خواهد کرد.

ما اینجا هستیم که بهترین سیستم سخت افزاری مناسب را برای کار شما فراهم کنیم.

سرور اتوماسیون اداری

یکی از اصلی ترین نیازمندی های هر سازمان شرکت نیاز به سرور اتوماسیون اداری میباشد.

اتوماسیون اداری

امروزه با توجه به پیشرفت صنعت کامپیوتر، بخش‌های فناوری اطلاعات با چالش‌های زیادی مانند نوسازی منظم و بازسازی شبکه‌های سازمانی با کابل‌کشی معمولی مسی مواجه هستند. و چندین فاکتور برای مقابله با این مسائل باید در نظر گرفته شود، مانند امنیت، تحرک، صرفه جویی در انرژی، کاهش هزینه و موارد دیگر.

خرید سرور اتوماسیون اداری

تجهیزات اترنت متنوعی برای مقاصد مختلف وجود دارد که در تصویر زیر نشان داده شده است که می تواند برای مدرن سازی و ساخت شبکه های اداری مطمئن و پرسرعت مفید باشد.

 کلید PoE GSW-3208MP اول از همه برای افزایش فاصله بین کلید فیبر اصلی بدون محدودیت فاصله 100 متری و همچنین برای اتصال کابل های مسی UTP استفاده می شود. سرور hp در مرحله دوم، GSW-3208MP می‌تواند منبع تغذیه دستگاه‌های PoE مجاور، مانند دوربین‌های IP PoE یا نقاط دسترسی Wi-Fi PoE را با استفاده از پورت‌های اترنت PoE فراهم کند.

فیبر مدیا Converter Concentrator PHB-200 دارای تراکم پورت های بالایی است و اترنت مسی 100/1000Base-TX را به SFP هایی با سرعت 100Mbps و 1000Mbps تبدیل می کند.

برای سوئیچ‌های اترنت قدیمی یا غیرPoE، یک راه‌حل انژکتور PoE باید یکپارچه شود تا هزینه سازمان‌دهی مجدد شبکه اداری به حداقل برسد. همچنین، مبدل های رسانه ای PoE را می توان برای تامین انرژی دستگاه های اداری، به عنوان مثال، مدل های FMC-100PH و IFC-1000PSE استفاده کرد.

HPE DL380 Gen10 8SFF CTO Server with Intel Xeon-Bronze 3206R
(1.9GHz/8-core/85W) FIO Processor

• Intel Xeon-Bronze 3206R

• 16GB 2Rx8 PC4-2933Y-R

• 8SFF Hard Drives Bays

• 500W Power Supply

 

HPE DL380 Gen10 8SFF CTO Server with Intel Xeon-Silver 4210R

(2.4GHz/10-core/100W) FIO Processor

  • • Intel Xeon-Silver 4210R
  • • 16GB 2Rx8 PC4-2933Y-R
  • • 8SFF Hard Drives Bays
  • • 800W Power Supply

HPE DL380 Gen10 8SFF CTO Server with Intel Xeon-Silver 4214R

(2.4GHz/12-core/100W) FIO Processor

قیمت سرور اتوماسیون

علاوه بر این، مدیریت از راه دور می تواند در اتاق کنترل برای نظارت و کنترل دستگاه های اصلی شبکه اداری مفید باشد. این قابلیت کنترل دسترسی از راه دور را برای تجهیزات شبکه با پشتیبانی از SNMP و HTTP، مانند PHB-200M، سوئیچ های مدیریت شده L2 و موارد دیگر فراهم می کند.

 

پیش نیازهای سخت افزاری موردنیاز سمت سرور به تفکیک تعداد کاربران همزمان

«بطور میانگین تعداد کاربر همزمان، ۲۵% از کل کاربران می‌باشد»

HPE DL380 Gen10 8LFF CTO Server with HPE DL380 Gen10
Intel Xeon-Silver 

• Intel Xeon-  6146

• 16GB 2Rx8 PC4-2933Y-R

• 8LFF Hard Drives Bays

• 500W Power Supply

 

۱ الی ۱۰ کاربر همزمان

مشخصات حداقلی (Minimum Requirements)

طرح همبندی که می توان گفت حداقل کانفیگ را برای شما ارائه می دهیم.

برای استقرار نرم‌افزار اتوماسیون اداری فراگستر همکاران سیستم و تمام نرم افزارهای اداری که می توانید بگویید در وضعیت Minimum یک سرور جهت استقرار نرم‌افزار پیشنهاد می‌گردد. (این سرور از سرویس‌های Application-Operation-Database-fax میزبانی خواهد نمود) ، لازم به ذکر است سرور فکس حتما می بایست امکان نصب مودم USB یا Internal را داشته باشد.

تعاریف و اصطلاحات مطرح

به منظور درک یکسان از اصطلاحات و عبارات به کار رفته در این سند، این عبارات در زیر تعریف می‎گردند:

  • نرم‌افزار/ سیستم: منظور نرم‌افزار اتوماسیون اداری و مدیریت فرآیندهای کسب و کار فراگستر است.
  • کاربر/ کاربران: استفاده‌کنندگان شامل کارمندان، نمایندگان و مخاطبان سازمان می‌باشند که در راستای انجام فعالیت‌های اداری روزمره و ارتباط با سایر کارمندان از نرم‌افزار استفاده می‌کنند. تعداد کلی این کاربران در قرارداد قید شده است و برای آنها نام کاربری و رمز عبور تعریف می‌شود.
  • کاربر همزمان: کاربرانی هستند که وارد نرم‌افزار شده و در یک زمان واحد با هم مشغول کار با قسمت‌های مختلف نرم‌افزار می‌باشند.
  • کاربر غیرهمزمان: کاربرانی هستند که نام و مشخصات آنها در نرم‌افزار موجود بوده ولی وارد نرم‌افزار نشده‌اند ویا برای مدتی کار با نرم‌افزار را رها کرده‌اند.
  • مشخصات حداقلی(Minimum Requirements) سخت‌افزار: حداقل مشخصات سخت‌افزاری سمت سرور است که نرم‌افزار می‌تواند برروی آن نصب و اجرا شود. این مشخصات با توجه به تعداد کاربر همزمان سازمان کارفرما مشخص شده است.
  • مشخصات بهینه(Optimum Requirements) سخت‌افزار: در کنار مشخصات حداقلی ارائه شده در سمت سرور، بمنظور اجرای روان و با کارایی مناسب نرم‌افزار، می‌توان در صورت صرف هزینه بیشتر، از مشخصات بهینه سخت‌افزار استفاده کرد.
  • سرور فیزیکی(Physical server): سروری است که بصورت فیزیکی در محلی از سازمان نگهداری می‌شود و دارای مشخصات حداقلی و یا بهینه سخت افزاری و نرم‌افزاری متناسب با تعداد کاربر ذکر شده در این سند باشد.
  • سرور مجازی(Virtual Machine) : سرور مجازی دقیقا همانند یک سرور فیزیکی مستقل و با همان سطح دسترسی عمل می‌کند با این تفاوت که امکان استقرار چند عدد سرور مجازی بر روی یک یا چند سرور فیزیکی وجود دارد. به عبارت بهتر با استفاده از تکنولوژی‌های مجازی‌سازی مانند VMware و با بهره‌گیری از سخت‌افزارهای پرقدرت و پیشرفته، یک سرور فیزیکی به چندین سرور مجازی (VM) با امکانات مختلف تقسیم می‌شود. هر سرور مجازی بنا بر تنظیمات و یا کانفیگ اولیه، سهم خاصی از منابع سرور از قبیل پردازنده (CPU)، حافظه اصلی (RAM)، فضای دیسک سخت (HDD)، پهنای باند و … را به صورت اختصاصی و تضمین شده در اختیار می‌گیرد.

در تنظیم این سند مشخصات سرورهایی که پیشنهاد شده است می‌تواند فیزیکی و یا مجازی باشد.
همچنین به منظور افزایش کارایی و امنیت سیستم های نرم افزاری، هنگامی که تعداد کاربران همزمان از حد مشخصی بیشتر می‌شود، ترجیح بر آن است تا لایه‌های نرم افزار از هم جدا شده و بصورت مستقل پیاده‌سازی شوند که در اینصورت می‌توانیم از چند سرور مجزا استفاده کنیم.

  • Application Server: سروری است که بر روی آن برنامه‌های کاربردی تحت وب قرار می‌گیرد و از طریق IIS (Internet Information Services) این برنامه در اختیار کامپیوترهای دیگر قرار می‌گیرد.
  • Database Server: سروری است که روی آن پایگاه داده SQL server نصب می‌‌گردد
  • Operation Server: برای بالاتر بردن کارایی نرم‌افزار، امکان جداسازی عملیات‌هایی مانند search ، سرویس word to image، عملیات‌های مرتبط با protocol ECE و … که میزان زیادی از منابع RAM و CPU را مصرف می‌کند وجود دارد که جداگانه می‌توانند روی سرور مستقلی به نام Operation server قرار گیرد.
  • Cache Server: در حقیقت نوعی سرور است که می تواند هنگام کار کردن کاربران، سایتهای بازدید شده و یا صفحات مشاهده شده توسط آنها را درخود نگهداری کرده و در صورتی که کاربر دیگری بخواهد همان سایتها یا صفحات را بازدید نماید باسرعت بیشتر و صرفه جویی درپهنای باند، پاسخ خود را از طریق کش سرور دریافت نماید.
  •  HA) High Availability): به مجموعه ای از راهکارهایی که باعث می‌شود تا سیستم نرم‌افزاری با درصد احتمال خیلی بالایی در دسترس بوده و سرور متوقف نشود، HA یا قابلیت دردسترسی پذیری سیستم می‌گویند. دو روش متداول پیشنهادی برای افزایش دسترس پذیری نرم افزار، استفاده از Clustering و Mirroring در سرورهای پایگاه داده است.
  • Mirroring و Mirroring :Clustering و Clustering دوتا از روش‌های بالاتر بردن ضریب دردسترس‌پذیری سرورهای اطلاعاتی می‌باشد.

اتوماسیون اداری چیست؟ مزایا، کاربردها 

نرم افزار اتوماسیون اداری تحت وب همکاران سیستم سپیدارو نرم افزار های مختلف به ما کمک میکند تا بهترین کیفیت راداشته باشیم، ضمن ساماندهی فرایندهای سازمانی، امکان انجام مکاتبات اداری را به شکل الکترونیک از هر نقطه جغرافیایی با سرعت بالا، سهولت کاربری و در محیطی امن فراهم می‌کند.

انتخاب سخت افزار مناسب برای سیستم اتوماسیون اداری تحت وب همکاران سیستم با ایجاد بستری مناسب برای ثبت و گردش نامه و انواع فرم‌های سازمانی، پیگیری دقیق، گزارش اقدامات لازم و مدیریت بهینهه‌ی جلسات، ضمن سرعت بخشیدن به روند مکاتبات درون سازمانی، امکان تعامل الکترونیک برون سازمانی را نیز فراهم می‌کند.

مجموعه این امکانات با بهره‌گیری از بر‌ترین فناوری‌های تولید نرم‌افزار، با کاربری ساده و امنیت بالا ساخته شده است.تمام تلاش ما این هست که بهترین سیستم سخت افزاری مناسب با محیط اداری و تعداد کاربران شما را ارائه بدهیم.