نماد اعتماد

بهترین برای سرورRAM

راهنمای انتخاب و خرید بهترین رم برای سرور 

برای انتخاب بهترین رم سرور اچ پی و همچنین چینش مناسب رم سرور اچ پی می توانید کلیک کنید و بهترین اطلاعات ر ا داشته باشید خرید رم سرور اچ پی و راهنمای انتخاب مناسب ترین رم سرور.

گران ترین سرور چهان اینجا مطالعه کنید.

قیمت بهترین رم برای سرور 

 مهندس علی راد یکایرانی اصیل و یک کهنه کار صنعت ICT و مرکز داده است. او بیش از 20 سال تجربه کار در ISP ها، تامین کنندگان و مراکز داده و به عنوان مشاور مدیریت برای طیف گسترده ای از سازمان ها دارد. علی  سمت های مدیریت ارشد مختلفی را در شرکت های چند ملیتی در زمینه های خدمات، فروش و بازاریابی، مدیریت عملیات و توسعه استراتژیک داشته است.

در حال حاضر، علی مدیر عامل انجمن ابر دبی ، ائتلاف   ارائه دهندگان میزبانی است. او به عنوان یک نماینده برجسته صنعت، وبلاگ نویس مکرر در زمینه صنعت و سیاست، سخنران اصلی در کنگره ها و کنفرانس ها، و شرکت کننده در میزهای گرد دولت ایرن ما اینجا در مورد بهترین قیمت رم برای سرور صبحت می کنیم در مورد ارتباطات راه دور، مرکز داده و موضوعات نظارتی اینترنت است. او در هیئت مدیره گروه های مختلف صنعتی با تمرکز بر آموزش، اشتغال و حکومت داری می نشیند.

حافظه جزء حیاتی هر سیستمی است و پیکربندی اشتباه آن می تواند به شدت بر عملکرد سیستم و برنامه شما تأثیر بگذارد.

قبل از تصمیم گیری در مورد نحوه پر کردن سرور خود، نوع حافظه و میزان نصب هر ماژول حافظه، باید اهمیت انتخاب هایی که انجام می دهید را درک کنید، در غیر این صورت ممکن است با عملکرد ناامیدکننده، بالاتر از حد انتظار مواجه شوید. مصرف برق یا حتی مشکلات جدی تر، مانند روشن نشدن سیستم.

انواع مختلف فناوری های حافظه
اولین چیزی که باید به آن فکر کنید سازگاری است. مخلوط کردن ماژول های حافظه از مارک های مختلف در یک بانک حافظه ممکن است منجر به مشکلات سازگاری شود. اگر حافظه اشتباهی نصب شده باشد یا فناوری های حافظه مخلوط شده باشند، ممکن است سیستم روشن شود، اما در یک سیستم عامل بوت نشود.

امروزه 3 فناوری حافظه اصلی موجود است: UDIMM (DIMM بافر نشده)، RDIMM (DIMM ثبت شده) و LRDIMM (DIMM کاهش بار). اگرچه این سه فناوری حافظه به طور فیزیکی در اسلات حافظه سرور شما قرار می گیرند، نمی توان آنها را با هم ترکیب کرد، انجام این کار منجر به خرابی بوت سیستم می شود.

انتخاب بهترین ssd سرور

نحوه انتخاب حافظه مناسب

مجموعه‌ای از ماژول‌های حافظه که روی پس‌زمینه‌ای تاریک قرار گرفته‌اند
UDIMM، RDIMM و LRDIMM نیز با سرعت های حافظه متفاوتی عرضه می شوند. سرورهای امروزی با ماژول های حافظه DDR4 که با سرعت 3200MT/s کار می کنند سازگار هستند. با این حال، این سرعت حافظه بسته به مدل پردازنده مورد استفاده و همچنین تعداد ماژول های حافظه نصب شده می تواند متفاوت باشد و کاهش یابد.

به آن به عنوان یک بزرگراه فکر کنید. وقتی ماشین های زیادی در بزرگراه رانندگی می کنند، ترافیک باید کند شود در غیر این صورت تصادف رخ می دهد. این اصل در مورد سرورها نیز یکسان است. هنگامی که تعداد زیادی ماژول حافظه نصب می‌شود، سیستم باید فرکانس حافظه را کاهش دهد تا بتواند حجم بیشتری از داده‌های ارسالی به ماژول‌های حافظه را مدیریت کند.

بررسی مهم دیگر این است که آیا شما با دستورالعمل های نصب حافظه پلت فرم و سازنده مطابقت دارید یا خیر. امروزه پلتفرم های متعددی با پیکربندی کانال های حافظه متفاوت در دسترس هستند. مادربردهای چهار، شش و هشت کانال حافظه در حال حاضر در دسترس هستند و دوازده مادربرد کانال حافظه اواخر امسال در دسترس هستند. Kingston Memory Search به شما کمک می‌کند تا شماره قطعه سازگار را انتخاب کنید، اما همچنین اطلاعاتی درباره سیستم شما در اختیار شما قرار می‌دهد.

هنگام پیکربندی سرور خود چه نکاتی را در نظر بگیرید

برای بهترین عملکرد، نصب ماژول های حافظه طبق توصیه معماری پلت فرم مهم است. این همان چیزی است که ما آن را پیکربندی حافظه متعادل می نامیم. پیروی نکردن از دستورالعمل پیکربندی کانال حافظه پلت فرم منجر به از دست دادن عملکرد حافظه یا پیکربندی نامتعادل حافظه می شود.

بسیاری از مشتریان ماژول های حافظه کم ظرفیت را در سرورهای خود نصب می کنند. چند چالش با این رویکرد وجود دارد:

  • مقیاس پذیری: اگر سرور را با ماژول های حافظه کم ظرفیت پر کنید، در آینده نمی توانید ماژول های حافظه را اضافه کنید. برای دستیابی به حداکثر ظرفیت باید ماژول های حافظه موجود را حذف کنید و ماژول های جدید بخرید.
  • مصرف برق: نصب تعداد بیشتری ماژول حافظه، انرژی بیشتری مصرف می کند.
  • اجرا: قیاس بزرگراه را به خاطر دارید؟ پر کردن کامل سرور به احتمال زیاد باعث کاهش سرعت حافظه می شود.

 

درک برنامه کلید موفقیت است
اگر به هزینه کل مالکیت نگاه کنید، خرید ارزان ترین گزینه موجود اغلب مقرون به صرفه ترین رویکرد نیست. واقعاً برای تحقیق در مورد مشخصات پلتفرم، گزینه های ارتقا و نیازهای برنامه خود وقت بگذارید.

اگر برنامه شما به مقدار زیادی ظرفیت حافظه نیاز دارد. شما باید به فناوری های حافظه RDIMM و LRDIMM نگاه کنید. اگر برنامه شما به پهنای باند حافظه حساس است، باید به مدل پردازنده نصب شده و تعداد کانال های حافظه موجود در پلتفرم خود نگاه کنید. اگر یک پلتفرم کانال هشت حافظه ای است، بهتر است ماژول های حافظه را در گروه های هشت تایی در هر پردازنده نصب کنید تا بهترین عملکرد را داشته باشید. برخی از پلتفرم‌ها عملکرد حافظه را زمانی که ماژول‌ها در بانک دوم نصب می‌شوند، محدود می‌کنند که به آن 2DPC (2 DIMM در هر کانال) نیز گفته می‌شود.

در نهایت، می‌خواهید نصب ماژول‌های حافظه مبتنی بر رتبه دوگانه را نیز در نظر بگیرید، زیرا عملکرد حافظه بهتری را نسبت به ماژول‌های حافظه تک رتبه ارائه می‌دهند.

بهترین شریک حافظه برای راه حل شما
اچ پی  ماژول‌های حافظه سرور 3200MT/s
را ارائه می‌کند که سریع‌ترین ماژول‌های حافظه DDR4 موجود هستند قبل از اینکه اواخر امسال به حافظه سرور DDR5 برویم.

همانطور که می بینید، ارتقاء سیستم شما آنقدرها هم که فکر می کردید ساده نیست. به همین دلیل، کینگستون خدمات پشتیبانی رایگان و سفارشی "از یک متخصص بپرسید" به مشتریان ارائه می دهد. چه نیاز به نصب حافظه، SSD (درایو حالت جامد) یا هر محصول دیگری داشته باشید، کینگستون به شما کمک می کند و مشاوره و بهترین راه حل را برای نیازهای تجاری شما ارائه می دهد.

رم سرور بسیار شبیه رم کامپیوتر دسکتاپ یا لپ تاپ است. جفت کردن ماژول های حافظه مناسب با سرور شما می تواند منجر به بهبود عملکرد شود.

MUO ویدیوی روز
با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که ماژول های سازگار را جفت کنید. و از نظر RAM سرور، باید به دو نوع اصلی حافظه سرور توجه کنید: SRAM و DRAM. مگر اینکه بخواهید کامپیوتر دسکتاپ خود را به یک سرور خانگی ارتقا دهید، در این صورت RAM استاندارد PC سازگار خواهد بود.

در اینجا بهترین رم سروری است که می توانید امروز بخرید.

Samsung M321R4GA0BB0-CQK یک ماژول رم تک کاناله DDR5 با سرعت کلاک تا 4800 مگاهرتز است. دارای ولتاژ پایین 1.1 است و با سرورها و ایستگاه های کاری سازگار است.

اگر می خواهید عملکرد سیستم خود را افزایش دهید، Samsung M321R4GA0BB0-CQK به شما کمک می کند تا به نتایج بهتری دست یابید. بسته به اندازه پایگاه داده شما، 32 گیگابایت رم باید برای شروع کار کافی باشد.

اگرچه گران‌ترین رم سرور موجود در بازار نیست، اما Samsung M321R4GA0BB0-CQK همچنان یک پنی برای شما هزینه خواهد داشت. با این حال، عملکرد را به طور چشمگیری افزایش می دهد، و اگر بتوانید روی دو ماژول سرمایه گذاری کنید، سرور شما پرواز خواهد کرد (البته نه به معنای واقعی کلمه).

اگر می خواهید رایانه رومیزی خود را به یک سرور خانگی تبدیل کنید، Crucial CT2K32G48C40U5 DDR5-4800 UDIMM یک سرمایه گذاری عالی است. در اینجا شما دو ماژول رم DDR5 را دریافت خواهید کرد که با سرعت کلاک پایه 4800 مگاهرتز کار می کنند. با این حال، می توانید رم را تا 5600 مگاهرتز اورکلاک کنید.

با پهنای باند بیشتر و عملکرد بهتر نسبت به DDR4، این حافظه دو کاناله DDR5 برای ساخت سرور خانگی مناسب است.

و برای ساخت‌های دسکتاپ، Intel XMP 3.0 پشتیبانی می‌شود تا بهبود عملکرد را سریعتر کند. مسلماً، سرمایه گذاری اولیه شما را کمی عقب می اندازد، اما اگر بتوانید Crucial CT2K32G48C40U5 DDR5-4800 UDIMM را در دست بگیرید، پشیمان نخواهید شد.

با رم DDR5 عملکرد بهتری خواهید داشت، اما اگر به دنبال شکستن بانک نیستید، Crucial CT2K16G4RFD4213 یک گزینه میان رده خوب ارائه می دهد که می توانید در سرور خود استفاده کنید.

Crucial CT2K16G4RFD4213 از یک برند قابل اعتماد، شما را ناامید نخواهد کرد. مقرون به صرفه است، نصب آن آسان است، اما باید سازگاری با مادربرد سرور خود را قبل از تنظیم آن بررسی کنید.

سرمایه گذاری روی رم مناسب برای سرور شما

RAM داده ها را از هارد دیسک به CPU پردازش می کند. مانند رایانه های شخصی رومیزی، سرورها برای اجرای کارآمد چندین کار به رم نیاز دارند. با این حال، میزان رم مورد نیاز شما بستگی به تعداد کاربران سرور شما و اندازه پایگاه داده شما دارد.

اگرچه حافظه سرور به طور خاص با در نظر گرفتن سرورها طراحی شده است، اما اگر مادربرد شما سازگار باشد، می توانید از انواع رم استفاده کنید. با این حال، احتمالاً متوجه خواهید شد که RAM سرور از ECC پشتیبانی می کند. این گزینه اغلب برای رم رایانه های رومیزی یا لپ تاپ در دسترس نیست.


اگر می خواهید با ایجاد یک سرور در خانه برای رسانه یا بازی آزمایش کنید، Crucial CT2K32G48C40U5 DDR5-4800 UDIMM سرمایه گذاری عاقلانه ای است زیرا افزایش عملکرد واضحی را مشاهده خواهید کرد. با این حال، اگر نمی‌خواهید زیاد هزینه کنید، Timetec 16GB KIT (2x8GB) DDR3L می‌تواند گزینه سطح ابتدایی بهتری باشد تا زمانی که پای خود را پیدا می‌کنید.

با این حال، در نهایت، Samsung M321R4GA0BB0-CQK بهترین RAM سرور موجود در بازار را ارائه می دهد. با سرعت مناسب، سازگاری با DDR5، و رم از یک برند قابل اعتماد، اشتباه کردن سخت است.

هر جزء در سرور شما نقش مهمی در عملکرد سرور شما دارد. رم سرور یا حافظه سرور نیز از این قاعده مستثنی نیست. به طور کلی، مردم می دانند که رم بیشتر بهتر است، اما انتخاب رم سرور مناسب به این سادگی نیست. بیایید نگاهی بیندازیم به آنچه که باید هنگام انتخاب حافظه مناسب برای سرور خود در نظر بگیرید.

چه مقدار رم server hp نیاز دارید؟

هر چه رم یک سرور بیشتر باشد، CPU کمتر باید اطلاعات را از هارد دیسک بخواند. این بدان معناست که سرور شما ممکن است سریعتر کار کند زیرا RAM سرور معمولاً بسیار سریعتر از هارد دیسک کار می کند. اما چقدر حافظه سرور کافی است؟

برای پی بردن به این سوال، تفاوت عمده ای بین «حداقل الزامات» و «نیازهای پیشنهادی» وجود دارد. برآوردن حداقل نیازها ممکن است آسان باشد، اما مطمئناً راه حل ایده آلی برای بهبود زمان اجرا و کارایی سرور شما نیست.

یک راه اندازی ایده آل بسته به نیازهای تجاری منحصر به فرد و استفاده از سرور مورد نظر متفاوت خواهد بود. برای تعیین اینکه چقدر حافظه سرور ایده آل است، باید چند جنبه مانند اندازه پایگاه های داده در حال استفاده، تعداد کاربران و زیرساخت موجود را در نظر بگیرید.

چقدر رم کافیه

اندازه پایگاه های داده

این به طور کلی مهمترین نکته است زیرا مستقیماً بر میزان پردازش مورد نیاز برای پر کردن پایگاه های داده با اطلاعات تأثیر می گذارد. با افزایش اندازه داده ها، حافظه همیشه رشد نمی کند.

برای سرورهایی با پایگاه داده 10 تا 59 گیگابایت، اندازه رم 74 درصد داده ها است (پایگاه داده 27 گیگابایتی به 20 گیگابایت رم نیاز دارد). برای پایگاه داده 60 تا 224 گیگابایت، اندازه رم 23٪ است (داده های 210 گیگابایتی به 48 گیگابایت رم نیاز دارند). برای پایگاه داده 225-600 گیگابایت، اندازه RAM 13٪ است (به عنوان مثال: 488 گیگابایت داده، 64 گیگابایت رم).

تعداد کاربران

اگر تعداد کاربرانی که در حال حاضر به آنها سرویس می دهید 15 یا کمتر است، احتمالاً نیازی به در نظر گرفتن حافظه اضافی برای هر کاربر نیست. با این حال، زمانی که احتمالاً بیش از 15 کاربر همزمان از سرویس شما استفاده می کنند، ممکن است بخواهید به ازای هر 5 کاربر اضافی، 1 تا 2 گیگابایت رم سرور اضافه کنید.

بسته های اجرایی

به طور کلی، اگر به روز رسانی داده های شما هر 30 دقیقه یک بار نیاز باشد، برای دستیابی به آن باید حافظه سرور بیشتری داشته باشید. اگر تکمیل به‌روزرسانی داده‌های شما ساعت‌ها طول می‌کشد، نیاز به حافظه کمتر است.

با این حال، تبدیل SQL Server ETL داده ها را قبل از پردازش در RAM سرور شما بارگذاری می کند. این بدان معنی است که هر چه سرور شما به حافظه سرور بیشتری مجهز باشد، بسته های اجرایی را سریعتر تکمیل می کند.

الزامات سیستم عامل

یک قانون کلی خوب این است که 1 گیگابایت رم برای سیستم عامل به طور پیش فرض رزرو کنید، به علاوه 1 گیگابایت اضافی برای هر 4 گیگابایت بین 4 تا 16 و 1 گیگابایت دیگر برای هر 8 گیگابایت نصب شده بالای 16 گیگابایت. به عنوان مثال، سروری با 32 گیگابایت رم از 7 گیگابایت برای سیستم عامل و 25 گیگابایت باقی مانده به سرور SQL استفاده می کند.

سرعت رم

همانطور که در بالا ذکر شد، سرعت حافظه سرور برای عملکرد سرور شما بسیار مهم است. با این حال، سرعت RAM کمی اشتباه است. سرعت عملکرد رم سرور شما در واقع به عوامل مختلفی مانند فرکانس، تأخیر، پهنای باند، تعداد کل کانال ها، نرخ داده دوگانه (DDR) و غیره بستگی دارد. وقتی مردم در مورد سرعت RAM صحبت می کنند، در واقع به فرکانس و فرکانس اشاره می کنند. تأخیر رم سرور در بحث ما در اینجا، ما همین کار را انجام خواهیم داد.

فرکانس

فرکانس RAM بر حسب مگاهرتز اندازه گیری می شود و معمولاً بلافاصله از نسخه DDR در مشخصات رم پیروی می کند. به عنوان مثال، رم DDR4-3200 با فرکانس 3200 مگاهرتز کار می کند، در حالی که رم DDR3-1600 دارای فرکانس 1600 مگاهرتز است.

پس فرکانس رم چیست؟

حافظه سرور شما دائماً در حال انجام چرخه های خواندن و نوشتن با داده های بارگیری شده شما است. فرکانس RAM به چند بار در ثانیه اشاره دارد که حافظه آن چرخه را طی می کند. DDR4-3200 به یک چرخه فرکانس 3200 مگاهرتز اشاره دارد که به معنای حدود 3.2 میلیارد چرخه خواندن/نوشتن در ثانیه است.

به طور کلی، فرکانس بالاتر بهتر است. هرچه فرکانس RAM بیشتر باشد، حافظه سریعتر می تواند داده ها را پردازش کند. اما توجه داشته باشید که برخی از CPU ها و مادربردها ممکن است برخی از فرکانس ها را به طور موثر پشتیبانی نکنند. اگر به دنبال به حداکثر رساندن عملکرد خود هستید، تحقیقات بیشتری لازم است. علاوه بر این، قیمت RAM با فرکانس بالا بیشتر است.

تاخیر

تأخیر، که به عنوان تاخیر Strobe دسترسی به ستون یا تأخیر CAS شناخته می‌شود، به اندازه‌گیری تأخیر بین زمانی که ماژول‌های رم شما دستوری از CPU دریافت می‌کنند و زمانی که فرمان واقعاً اجرا می‌شود، اشاره دارد. تأخیر CAS در چرخه های ساعت اندازه گیری می شود.

به طور معمول، تأخیر ممکن است مستقیماً روی رم سرور شما نوشته نشود. در عوض، ممکن است در یک سری از اعدادی که روی RAM سرور شما چاپ شده اند ذکر شود. اصولا اعداد کمتر بهتر است. هرچه این عدد کمتر باشد، تأخیر کمتر و در نتیجه عملکرد بهتری خواهد داشت. البته این با فرض ثابت ماندن سایر پارامترها مانند فرکانس RAM است.

مشکلات سازگاری RAM
همه رم سرورها با هر سیستمی سازگار نیستند. در اینجا لیستی از مواردی است که باید هنگام بررسی سازگاری RAM سرور با سایر اجزای یک سرور شبکه در نظر بگیرید.

نسل DDR
نسل جدید رم های DDR با مادربردهایی که برای پشتیبانی از نسل قدیمی ساخته شده اند کار نمی کند و بالعکس. بنابراین، نمی‌توانید حافظه سرور DDR3 را در مادربردی قرار دهید که از اسلات‌های DDR4 DIMM پشتیبانی می‌کند. به همین ترتیب، نمی‌توانید حافظه سرور DDR4 را در مادربرد با اسلات‌های DDR3 DIMM قرار دهید.

شکاف های DIMM مادربرد
برخی از مادربردهای کوچکتر فقط دارای دو اسلات DIMM هستند. بنابراین شما فقط می توانید حداکثر دو استیک رم سرور داشته باشید و نمی توانید یک کیت 4x 4 گیگابایت حافظه سرور را در آنها قرار دهید. بنابراین باید مطمئن شوید که بیشتر از آن چیزی که مادربرد سرور شما می تواند نگه دارد، مموری استیک های سرور خریداری نمی کنید.

هیت سینک CPU
خنک‌کننده‌های CPU هوای بزرگ اغلب می‌توانند روی اسلات‌های DIMM آویزان شوند. در برخی موارد، آنها می توانند از نصب کیت های حافظه سرور با پخش کننده های حرارتی بلند جلوگیری کنند. بنابراین، اگر یک کولر هوای حجیم را در نظر می گیرید، بهتر است مطمئن شوید که رم سروری را انتخاب کنید که دارای پخش کننده های حرارتی بلند است. در این صورت کولر شما با رم سرور شما تداخلی نخواهد داشت.

فناوری های حافظه
امروزه سه فناوری حافظه اصلی موجود است: UDIMM (DIMM بافر نشده)، RDIMM (DIMM ثبت شده) و LRDIMM (DIMM کاهش بار). حتی اگر این سه فناوری حافظه به صورت فیزیکی در اسلات حافظه سرور شما قرار می گیرند، نمی توان آنها را با هم ترکیب کرد و این کار را انجام داد. اگر فناوری حافظه اشتباهی به کار گرفته شود، ممکن است سیستم روشن شود، اما منجر به خرابی بوت سیستم می شود.

RAM به راحتی قابل ارتقا است

معمولاً RAM سرور آسان‌ترین مؤلفه در سیستم شما برای ارتقاء است. بنابراین اگر بودجه کمی دارید، منطقی است که در انتخاب اجزای سیستم خود در مورد مقدار حافظه سرور زیاده روی نکنید.

این سناریو را در نظر بگیرید، شما با 8 گیگابایت رم و ترکیب بهتر CPU و GPU شروع می کنید. اگر می خواهید رم سرور را به 16 گیگابایت ارتقا دهید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک استیک جدید بدون تعویض کامل CPU و GPU خود اضافه کنید.

به طور خلاصه، انتخاب رم مناسب برای سرور شما نیاز به بررسی دقیق دارد. امیدواریم فاکتورهای ذکر شده در بالا به شما کمک کند تا رم سرور مناسبی را انتخاب کنید که متناسب با بودجه و نیازهای شما باشد.