نماد اعتماد

انواع رم سرور hp

بررسی انواع رم سرور اچ پی 

  • بررسی رم نسل های مختلف سرور اچ پی 
  • بررسی انواع رم سرور های رک مونت 
  • باس ها مختلف رم سرور HP
  • انواع رم های سرور های ML
  • رم های سرور ECC HP
  • رم سرور بافر و غیر بافر سرور اچ پی   Buffered و Unbuffered 

برای مشاهده انواع رم سرور اچ پی شامل رم سرور g9  , رم سرور g10 ,رم سرور g8 لینک محصولات رم سرور اچ پی در فروشگاه ماهان شبکه کلیک کرده و انها رو مطالعه کنید.

بررسی تخصصی رم سرور و انواع رم در سرور

در این مقاله بصورت کلی در مورد رم سرور hp و انواع رم سرور اچ پی  و علل گران بودن رم سرور hp و دلایلی اصلی خرید رم سرور اچ پی صبحت خواهیم کرد.

طبقه بندی رم سرور 

در سرور ها، حافظه ضروری ترین جزء عملکرد عادی هر سیستم است. سیستم کامپیوتری حافظه را برای اهداف و کاربردهای مختلف دسته بندی می کند. در این قسمت به تفصیل به طبقه بندی حافظه پرداخته ایم. همچنین به انواع حافظه، ویژگی های حافظه، رم، رام، SRAM، DRAM و مزایا و معایب آن می پردازیم.
حافظه کامپیوتر چیست؟
حافظه سرور هر وسیله فیزیکی است که برای ذخیره داده ها، اطلاعات یا دستورالعمل ها به طور موقت یا دائم استفاده می شود. مجموعه ای از واحدهای ذخیره سازی است که اطلاعات باینری را در قالب بیت ذخیره می کند. بلوک حافظه به تعداد کمی از اجزا به نام سلول تقسیم می شود. هر سلول یک آدرس منحصر به فرد برای ذخیره داده ها در حافظه دارد که از صفر تا اندازه حافظه منهای یک متغیر است. به عنوان مثال، اگر اندازه حافظه کامپیوتر 64 هزار کلمه باشد، واحدهای حافظه دارای 64 * 1024 = 65536 مکان یا سلول هستند. آدرس سلول های حافظه از 0 تا 65535 متغیر است.

چرا به حافظه سرور نیاز داریم؟
در سیستم کامپیوتری، ما به حافظه کامپیوتر برای ذخیره انواع مختلف داده‌ها مانند متن، تصویر، ویدئو، صدا، اسناد و غیره نیاز داریم. ما می‌توانیم آن را زمانی که داده‌ها مورد نیاز است، بازیابی کنیم. به عنوان مثال، زمانی که ما هر برنامه کامپیوتری را می نویسیم و اجرا می کنیم، ابتدا در حافظه اصلی ذخیره می شود. اگر پردازنده برای مدت طولانی تری به موارد خاصی نیاز نداشته باشد، برنامه یا داده ها به طور خودکار در حافظه دائمی یا ثانویه ذخیره می شوند. سپس داده ها از حافظه ثانویه به حافظه اصلی فراخوانی شده و اجرای کدها را انجام می دهد.

ویژگی های حافظه

  1. مکان: نشان دهنده محل داخلی یا خارجی حافظه در سرور است. حافظه داخلی در حافظه سرور تعبیه شده است. به عنوان حافظه اولیه نیز شناخته می شود. به عنوان مثال از حافظه اولیه رجیسترها، کش و حافظه اصلی هستند. در حالی که حافظه خارجی دستگاه ذخیره سازی جداگانه از رایانه است، مانند دیسک، نوار، درایو قلم USB.
  2. ظرفیت: مهمترین ویژگی حافظه سرور است. ظرفیت ذخیره سازی می تواند در حافظه خارجی و داخلی متفاوت باشد. ظرفیت ذخیره سازی دستگاه های خارجی بر حسب بایت اندازه گیری می شود، در حالی که حافظه داخلی با بایت یا کلمات اندازه گیری می شود. طول کلمه ذخیره سازی می تواند در بیت ها متفاوت باشد، مانند 8، 16 یا 32 بیت.
  3. روش های دسترسی: حافظه از طریق چهار حالت حافظه قابل دسترسی است.
  • DMA: همانطور که از نام مشخص می شود، آدرس حافظه مستقیم (DMA) روشی است که به دستگاه های ورودی/خروجی (I/O) اجازه می دهد به طور مستقیم یا از حافظه اصلی به داده ها دسترسی یا بازیابی کنند.
  • روش دسترسی متوالی: روش دسترسی متوالی در یک دستگاه ذخیره سازی داده برای خواندن اطلاعات ذخیره شده به صورت متوالی از حافظه رایانه استفاده می شود. در حالی که داده های دریافتی از حافظه دسترسی تصادفی (RAM) می تواند به هر ترتیبی باشد.
  • روش دسترسی تصادفی: روشی است که برای دسترسی تصادفی به داده ها از حافظه استفاده می شود. این روش برعکس SAM است. به عنوان مثال، برای رفتن از A به Z در دسترسی تصادفی، می توانیم مستقیماً به هر مکان مشخص شده پرش کنیم. در روش Sequential، برای رسیدن به محل حافظه خاص، باید تمام موارد مداخله از A تا Z را دنبال کنیم.
  • روش دسترسی انجمنی: نوع خاصی از حافظه است که عملکرد جستجو را از طریق داده های تعریف شده برای دسترسی مستقیم به اطلاعات ذخیره شده بر اساس آدرس حافظه بهینه می کند.

بررسی و مقایسه انواع رم سرور HP

واحد انتقال: همانطور که از نام آن پیداست، یک واحد انتقال، نرخ انتقال بیت‌هایی را که می‌توان در داخل یا خارج از دستگاه‌های حافظه خوانده یا نوشت. سرعت انتقال داده ها در حافظه خارجی و داخلی می تواند متفاوت باشد.

  1. حافظه داخلی: سرعت انتقال بیت ها بیشتر با اندازه کلمه برابر است.
  2. حافظه خارجی: سرعت انتقال بیت یا واحد با طول کلمه برابر نیست. همیشه بزرگتر از یک کلمه است یا ممکن است به عنوان بلوک از آن یاد شود.

عملکرد: عملکرد حافظه به طور عمده به سه بخش تقسیم می شود.
زمان دسترسی: در حافظه با دسترسی تصادفی، کل زمان صرف شده توسط دستگاه های حافظه برای انجام عملیات خواندن یا نوشتن که یک آدرس به حافظه ارسال می شود را نشان می دهد.

  • زمان چرخه حافظه: کل زمان لازم برای دسترسی به بلوک حافظه و زمان مورد نیاز اضافی قبل از شروع دسترسی دوم.
  • نرخ انتقال: نرخ انتقال داده مورد استفاده برای انتقال حافظه به یا از یک دستگاه حافظه خارجی یا داخلی را توصیف می کند. انتقال بیت می تواند برای دستگاه های مختلف خارجی و داخلی متفاوت باشد.

 

تفاوت رم سرور اچ پی با رم های دیگر

در مورد اول می توان گفت که بسیار سوال پیش می اید که رم سرور اچ پی چرا اینقدر گران هست و چرا ما باید رم سرور مان را اچ پی خریداری بکنیم واقعا ما نیازمند خرید رم برند hpe هستیم؟

موارد زیر را می توان از دلایل مهم خرید رم سرور برند اچ پی دانست :

  • گارانتی سه ساله که خود شرکت hpe برای این محصولات می دهد یعنی جنس دارای کیفیت بسیار بالایی هست .
  • سفارشی سازی شده رم سرور تولید ی اچ پی ای 
  • خرابی بسیار کم و در حد هیچ رم سرور اچ پی 
  • کیفیت بالای رم های اچ پی ای 
  • دارای اسمارت بود ن رم های اچ پی ای 
  • همه رم های اچ پی ای ecc هستند.

دلایل بالا به اندازه ی کافی ما را در خرید رم های برند اچ پی ای قانع می کند.

علت گران بودن رم سرور hp

تمام دلایلی که در بالا در مورد تفاوت های رم های اچ پی گفته شد علت ی هست که چرا باید رم سرور اچ پی ای اینفدر گران باشد اچ پی در کنار سرور های خود رم های با برند خود را که دارای گارانتی و سفارشی سازی شده خود شرکت میباشد به فروش می رساند که علت اصلی گران بودن رم سرور hp میباشد.

 مدل های رم سرور بر اساس سال تولید

 در جدول زیر مدل های مختلف رم های اچ پی که در چه سال های برای چه نسل سرور های تولید شده و وارد بازار شده هست را می توانید با دقت و وضوح بالا مشاهده کنید.

مدل های مختلف رم بر اساس DDRسال تولید و ورود ب بازار
FPM-(Fast page mode RAM)-1990
EDO RAM (Extended data out random access memory)1994
SDRAM (Single dynamic RAM)1996
RDRAM (Rambus RAM)1998
DDR (Double Data Rate)2000
  نسل سرور های G5 DDR22003
     نسل سرور های  G6 G7 G8   DDR32007
    نسل سرور ای G9 G10  G10 PLUS  DDR42012
G11   DDR52021

در جدول بالا تاریخ ورود نسل های مختلف رم را اورده ایم که یک حضور ذهنی داشته باشید.

دسته بندی مموری اچ پی بر اساس سرعت باس

  1. DDR5-4800  
  2. DDR4-3200  
  3. DDR4-2933  
  4. DDR4-2666  
  5. DDR4-2400  
  6. DDR4-2133  
  7. DDR3-1866  
  8. DDR3-1600  
  9. DDR3-1333  
  10. DDR3-1066 

رم سرور G5

برای سرور G5 HP سری رم های 5300 وارد بازار شد که در دسته بندی رم های DDR2 میباشد و می توانید هنوز از بازار این سرور رم HP را تهیه کنید.

 

رم سرور HP G6

برای نسل 6 یا سری سرور های HP G6 رم های باس 8500 و 10600 وارد بازار شد که می توانید در سری ظرفیت های 4گیگ  8 گیگ  16گیگ 32 گیگ این رم سرور HP G6 را تهیه کنید.

 

رم سرور HP G7

برای سرور های HP G7 تمام رم های DDR3 ساپورت می شود و میتونید سری های پرفروش رم 10600 را خریداری کنید/ مدنظر باشد که سری رم های DDR3 روی تمام این سرور هایی که نسل DDR3 را ساپورت می کنند پشتیبانی می شود.

 

رم سرور G8 HP

برای سرور HP G8 میس توانید سری رم های باس 12800  14900 را خریداری کنید که در سری ظرفیت های پرفروش 8گیگ  و 16گیگ و 32 گیگ در بازار موجود میباشد.

 

رم سرور G9 HP 

رم باس 2133 و سری 2400 پرفروش ترین رم سرور HP G9 میباشد که می توانید روی این سرور G9 نصب کنید مدنظر باشد که این رم های در ظرفیت های 16گیگ  و 32 گیگ و 64 گیگ پرفروش ترین میباشند.

 

رم سرور G10 HP

برای سرور HP G10 رم های سری 2666 و 2933 نصب کتید البته استاندارد نصب سری 2933 هست ولی می توانید باس بالاتر و پایین تر هم روی این سرور نصب کنید .

 

رم سرور G0 PLUS HP

برای سرور های HP G10 PLUS م ی تواند رم های سری 3200 را خریداری کنید البته این رم ها DDR4 میباشد و شما می توانید تمام رم های DDR4 را نصب کنید.

رم سرور G11 HP

رم های سری DDR5 نصب می شود ولی فعلا الاعات دقیق تری نداریم

رم سرور چیست؟

حافظه سرور یک حافظه با دسترسی تصادفی (RAM) است که داده ها را از HDD به CPU پردازش می کند. به عنوان نوعی از حافظه فرار، هنگامی که حافظه سرور خاموش می شود، تمام اطلاعات نگهداری شده خود را از دست می دهد. یکی از راه‌های فکر کردن به این موضوع این است که ماژول‌های رم شما حافظه کوتاه‌مدت و هارد دیسک‌های شما حافظه بلندمدت هستند. سرورهای HPE برای Cloud منبع باز منحصر به فرد برای تجربه زیرساخت های ترکیبی باز هستند. هم افزایی. دسته جدیدی از زیرساخت طراحی شده برای تسریع تحویل برنامه در هر دو محیط سنتی و جدید IT. سرورهای ML هر جا که حجم کار اصلی کسب و کار شما می رود، سرورهای ما می توانند شما را به آنجا ببرند. 

رم های سری R و سری E چه فرقی دارند>؟

اگر شما مشتری رم های سرور های اچ پی ای باشید متوجه خواهید شد که برای یکسری سرور های خاص HP م های E نصب می گردد مثل سرور های زیر که در کامل برای شما بیان شده هست.

  • ML310 G8   رم مخصوص خود یعنی سری 8G 12800E      10600E نصب می گردد.
  • ML10 G9  سری رم های E نصب میگردد.
  • ML30 G9  رم های باس 8G 2133E نصب میگردد.
  • ML30 G10    رم های باس 8G 2666E نصب میگردد.
  • ML30 G10 PLUS   رم های باس 16G 2666E نصب میگردد.

 

 

دسته بندی رم سرور اچ پی بر اساس اندازه و سایز 

  1. 256GB 
  2.  128GB 
  3.  64GB 
  4.  32GB 
  5.  16GB 
  6.  8GB 
  7.  4GB 
  8. 2GB 
  9. 1GB 

انواع رم  سرور HP از نظر  DIMM  TYPE

  • LRDIMM  
  • RDIMM  
  • SODIMM  
  • UDIMM  

مدل بندی و انواع رم سرور اچ پی از نظر ولتاژ VOLTAGE

  • 1.1V  
  • 1.2V  
  • 1.5V  
  • 1.35V  

پرداخت هزینه بالا برای برچسب های HPE را متوقف کنید. این تیتر یکی از معتبر ترین سایت های فروش رم برند های متفرقه میباشد - باخرید رمهایی با لیبل اچ پی پول خود را دور می ریزید مگر می شود بلی بسیار ی از شرکت های بزرگ برای فروش رم های برند های مختلف از هر شیوه ای استفاده می کنند
آیا گزینه های گران قیمت حافظه HPE OEM بودجه سخت افزاری IT سازمان شما را هدر می دهد؟ ما نخواهیم کرد. 
ما شما را پشت درهای بسته صنعت حافظه خواهیم برد. در اینجا شما می توانید پول کمتری بدهید رم های برند غیر اچ پی خریداری بکنید و پولتان را صرفجویی بکنید.

همانطور که در تصویر زیر می بینید می توانید تفاوت اصلی در رم سرور HP و رم غیر اچ پی را مشاهده کنید که در رم های با برند اصلی اچ پی لیبل اصلی مشاهده می شود و بسیاری از شرکت ها از رم های غیر برای نصب در سرور های اچ پی ای استفاده می کنند.

 

آنچه می توانید با ما انتظار داشته باشید. ما در مورد حافظه HPE جدی هستیم – زیرا شما در مورد تجارت خود جدی هستید. همدل ماموریت ما - درک نیازهای شما. بهترین کار را برای کسب کسب و کار حافظه HPE خود انجام دهید. 

 

در این تصویر بالا شما سه برند محتلف رم را مشاهده میکنید که برای شرکت اچ پی ای رم سفارشی تولید می کنند باز هم میگوییم که رم های تولید سه شرکت معتبر فوق برای اچ پی سفارشی میباشد و کیفیت و کولیتی بسیار بالایی دارد و اینگونه نیست که از کیفیت رم ها کاسته شود تا قیمت پایین داشته باشید.

انواع مختلف رم چیست؟
انواع حافظه کامپیوتر: ماژول حافظه رم و DRAM
دو نوع اصلی رم وجود دارد: رم دینامیک (DRAM) و رم استاتیک (SRAM). DRAM (تلفظ DEE-RAM)، به طور گسترده ای به عنوان حافظه اصلی کامپیوتر استفاده می شود. هر سلول حافظه DRAM از یک ترانزیستور و یک خازن در یک مدار مجتمع تشکیل شده است و یک بیت داده در خازن ذخیره می شود.
بیشتر انواع رم چیست؟
دو شکل پرکاربرد رم مدرن عبارتند از: رم استاتیک (SRAM) و رم پویا (DRAM). در SRAM، کمی داده با استفاده از حالت سلول حافظه شش ترانزیستوری، معمولاً با استفاده از شش ماسفت ذخیره می شود. تولید این نوع رم گران‌تر است، اما عموماً سریع‌تر است و به توان دینامیکی کمتری نسبت به DRAM نیاز دارد.
چهار 4 نوع حافظه در کامپیوتر چیست؟
حافظه از چهار نوع تراشه حافظه RAM، ROM، CMOS و فلش تشکیل شده است. RAM مخفف حافظه با دسترسی تصادفی و ROM مخفف حافظه فقط خواندنی است. به این حافظه های اولیه کامپیوتر نیز می گویند.
کدام نوع رم بهتر است؟
بهترین RAM 2023: حافظه برتر برای کامپیوتر شما  
هنگام انتخاب بهترین رم باید سرعت و عملکرد را نیز در نظر بگیرید. همانطور که گفته شد، DDR4 استاندارد است و در فرکانس‌های 1.2 ولت و 800 مگاهرتز تا 3200 مگاهرتز کار می‌کند، به این معنی که در مقایسه با نسل قبلی خود، DDR3، تا 50 درصد پهنای باند و عملکرد بیشتری را با مصرف انرژی کمتر ارائه می‌کند.
چرا رم انواع مختلفی دارد؟
حافظه (RAM) انواع مختلفی دارد. تفاوت ها به دلیل عملکرد حافظه و فناوری حافظه و سایر سخت افزارهای رایانه است. برای تعیین نوع حافظه مناسب برای رایانه خود، از ابزار Crucial® Advisor™ یا ابزار System Scanner استفاده کنید.

رم سرور hp g5

رم سرور hp g6

رم سرور  hp g7

رم سرور hp g8

رم سرور hp g9

رم سرور hp g10

رم سرور hp g10 plus

انواع حافظه سرور

چهار نسل از رم سرور وجود دارد: DDR، DDR2، DDR3 و DDR4. هر نسل جدید با نسل قبلی با انواع ویژگی ها متفاوت است: افزایش پهنای باند و کاهش مصرف برق و همچنین فرکانس پایه.

اگر فرکانس بالا باشد، عملکرد کلی حافظه بالاتر خواهد بود. برای فرمت DDR3 استاندارد فرکانس ها از 1333 تا 1866 مگاهرتز است، برای DDR4 - از 2133 تا 2933 مگاهرتز.

هنگامی که حافظه را برای سرور انتخاب می کنیم، اول از همه به دنبال اطلاعات موجود در مادربرد و مشخصات پردازنده در مورد فرکانس مورد نیاز پشتیبانی می شویم. در غیر این صورت ممکن است رم از کار کردن خودداری کند. یا با حداکثر فرکانسی که پردازنده پشتیبانی می کند کار خواهد کرد.

خود ماژول های رم عبارتند از:

  • RDIMM - بافر شده یا ثبت نام کنید. آنها به دلیل داشتن یک ثبات مجزا برای سیگنال های آدرس و فرمان، به طور مطلوب با موارد بافر نشده مقایسه می شوند.
  • LRDIMM - سریعتر و بزرگتر از RDIMMهای 2 یا 4 رتبه ای با افزایش بافر حافظه. استفاده از LRDIMM در یک سرور معمولی امکان ساخت 512 گیگابایت، 1 ترابایت یا 1.5 ترابایت حافظه را فراهم می کند.

علاوه بر این، حافظه سرور می تواند ولتاژ پایین باشد (در مدل حافظه دارای نشانگر L است) و با مشخصات پایین (هیچ نشانگر ندارد، فقط ارتفاع آن کوچکتر است: بسیار کم پروفایل). حجم آن می تواند 4، 8، 16، 32، 64، 128 یا 256 گیگابایت در یک نوار باشد. اگر بالاتر باشد، تراکم سرور بیشتر می شود.

در بازار رم سرور چه می گذرد
اولین نسل از RAM (DDR1 یا SDRAM) که در سال 2000 منتشر شد تقریباً از بازار ناپدید شد. DDR2 و DDR3 در حال حاضر خارج از تولید هستند، اما اگرچه DDR3 (و نوع DDR3L آن) هنوز قابل استفاده است.

در پایان سال 2020، بیش از 80 درصد بازار رم سرورها توسط DDR4 اشغال شده است. توان عملیاتی عالی را ارائه می دهد، بازده انرژی بالایی را نشان می دهد و کاملاً مقرون به صرفه است (نوار استفاده شده را می توان به روشی ارزان تر خریداری کرد). در عین حال، تحلیلگران قبلاً اعلام کرده اند که سال 2021 به عنوان آغاز رسمی دوره DDR5 است: تنها چند ماه دیگر شروع خواهد شد به طور فعال راه را به بازار خواهد داد.

Hynix که از عرضه نسل پنجم رم خبر داده است، می گوید DDR5 قادر به پشتیبانی از فرکانس های 4800 تا 5600 مگاهرتز خواهد بود. به طور خلاصه، سرعت آن حدود 1.8 برابر از استانداردترین DDR4 خواهد بود.

پاداش: سرور به چه مقدار RAM نیاز دارد
اگر سرور دائماً با صدها یا هزاران رایانه شخصی مشغول باشد، برای کار کردن به مقدار زیادی RAM نیاز دارد. و بالعکس: زمانی که به ندرت به آن دسترسی دارید و انتظار پاسخ فوری را ندارید، به مقادیر زیاد رم نیازی نیست.

به عنوان مثال، یک سرور فایل برای 30 کاربر می تواند به طور معمول با 4 گیگابایت کار کند. برای 60 نفر از قبل به 8 گیگابایت نیاز دارید و به همین ترتیب: برای هر 30 کارمند اضافی می توانید 4 گیگابایت اضافه کنید.

سرور نظارت تصویری باید بر اساس تعداد دوربین ها مجهز شود: 16 گیگابایت برای 5 دوربین، 24 گیگابایت برای 15 دوربین و حداقل 64 گیگابایت برای 100 دوربین کافی است. علاوه بر این، مقیاس بندی نیاز به شرح مفصلی از وظایف مشاهده دارد.

برای سرور پایگاه داده شما به همان مقدار رم نیاز دارید که خود پایگاه داده می گیرد، از جمله فضایی برای سیستم عامل و سایر نیازها.

پیکربندی سرور 1C برای 3-5 کاربر 8 گیگابایت کافی خواهد بود. 10 نفر به 16 گیگابایت نیاز دارند. برای 20 کارمند و بالاتر معمولاً از یک دسته 2 سرور با حداقل 48 گیگابایت رم استفاده می شود.

در سرورهای مجازی سازی مقدار مورد نیاز رم با جمع بندی نیازهای تمامی سرورهای مجازی محاسبه می شود.