نماد اعتماد

تفاوت سرور های فیزیکی اچ پی با سرویس ابری

ایا خرید سروبس ابری سرور های اچ پی با خرید سرور های فیزیکی این سرور های که فضای ابری اچازه در اختبار مشتریان می گزارد می تواند سولشن مناسبی برای مشتریان ما باشد.

به‌عنوان یک ارائه‌دهنده خدمات فروش تخصصی سرور اچ پی (MSP)، باید به مشتریان خود کمک کنید تا تغییرات عمیق تکنولوژیکی را طی کنند. کسب‌وکارها بیش از هر زمان دیگری در زیرساخت‌های دیجیتالی لازم برای رقابتی ماندن در یک چشم‌انداز اقتصادی سریع و پویا سرمایه‌گذاری می‌کنند. از منابع سرور و محاسبات گرفته تا معماری شبکه و دفاع از امنیت سایبری، این سرمایه‌گذاری‌ها از تیمی به تیم دیگر بر اساس صنعت، بودجه و اهداف شرکت متفاوت است.

تکنولوزی با خرید سرور و تجهیزات دیتاسنتر

صرف نظر از اینکه مشتریان شما چه منابعی را برای پیاده سازی انتخاب می کنند، بسیار مهم است که آنها بدانند چه سرمایه گذاری های زیرساخت دیجیتال برای نیازهایشان مناسب است.

دامنه این تحول دیجیتال قابل توجه است. طبق گفته سیسکو، تا سال 2026، 94 درصد از حجم کار و نمونه های محاسباتی در فضای ابری پردازش می شود. این بدان معناست که کسب و کارهایی که در حال حاضر به دنبال سرمایه گذاری در زیرساخت دیجیتال خود هستند، این کار را در زمانی انجام می دهند که همه چیز از سازمان مرکز داده گرفته تا پروتکل های دسترسی از راه دور به سرعت در حال انجام است. تغییر می کند.

با توجه به این چشم‌انداز در حال تحول فناوری اطلاعات، یکی از حیاتی‌ترین تصمیم‌هایی که کسب‌وکارها می‌گیرند – و به دنبال راهنمایی شما خواهند بود – این است که تعیین کنند آیا یک سرور فیزیکی، سرور مجازی یا ترکیبی از این دو برای آنها مناسب‌تر است یا خیر. نیاز دارد.

تکنولوژی ابری

در حالی که سرورهای فیزیکی نشان دهنده استقرار مرکز داده قدرتمند و آزمایش شده در گذشته هستند، سرورهای مجازی خدمات ابر محور، نوآورانه و اغلب مدیریت شده را برای آینده به مشاغل ارائه می دهند.

در عین حال، تصمیم قطعی نیست. امروزه بسیاری از سازمان‌ها رویکرد ترکیبی ماشین‌های فیزیکی و مجازی را بسته به نوع اطلاعاتی که مدیریت می‌کنند، تداوم کسب‌وکار و طرح‌های بازیابی فاجعه، و هرگونه الزام مقرراتی که ممکن است با آن مواجه شوند، انتخاب می‌کنند. در حالی که برخی از مشاغل ممکن است بخواهند به طور کامل روی یک راه حل سرمایه گذاری کنند، واضح است که بحث سرور فیزیکی در مقابل سرور مجازی سیاه و سفید نیست.

در نهایت، شما باید به مشتریان خود در مورد استقرار سرور مشاوره دهید که بهترین سود را برای کسب و کار آنها داشته باشد. پی بردن به معنای آن برای یک تیم خاص، به زمان نیاز دارد، بررسی دقیق زیرساخت دیجیتال موجود آنها و درک اهداف رشد آنها. با این حال، با قرار گرفتن در یک صفحه با تصمیم گیرندگان کلیدی - و آشنایی با نکات و نکات گفتگوی سرور مجازی در مقابل سرور فیزیکی - می توان به مشتریان کمک کرد تا بفهمند کدام گزینه برای تجارت آنها بهترین است.

چگونه یک سرور اچ پی خریداری کنیم؟

اگر باید یک سرور اچ پی خریداری کنید این موارد را برای ما بضورت ویس یا نوشتن مشخص کنید
 اولین نکته بودجه میباشد به ما بگویید که رنج حودوددی

  • زیر 50 میلیون
  • بین 50 تا 100 تومان
  • بین 100 تا 150 و

همینطوری این موارد مشخص گردد.

اگر نیازمند خرید سرور حتما نیو هستید بازهم مشخص کنید که حتما نیو باشد .و اگر باری شما مهم نیست و مهم قیمت مناسب و کیفیت کار هست باز هم مطرح کنید که بهترین گزینه برای شما پیشنهاد کنیم.

اگر در مورد هارد سرور های خود کیفیت مهم هستن نیو یا دست دو بودن یا اورجینال یا چینی بودن همه را مطرح کنید.

تمام رم های موجود در بازار دست دوم یا چینی هستند اگر نیازمند خرید رم های فابریک و اصلی هستید اعلام کنید .اگر موجود باشد ب شما میگوییم

ریل کیت سرور یک انتخاب مشتری هست که اگر بخواهد ر وی سرور اضافه مکینم البته رو ی سرور های نیو هم ریل کیت دارند.

در مرود خرید سرور های دست دوم اگر نمیتوانید انتخاب کنید بگو یید که رک مونت هستند یا کیس مدل هستند که ما بتوانیم بهترین کمک را داشته باشیم.

بررسی اجمالی

تحقیقات اخیر نشان داده است که بیش از 90 درصد از شرکت های مورد بررسی از نوعی سرویس رایانش ابری برای مدیریت کسب و کار خود استفاده می کنند. با چنین اعدادی، ممکن است به راحتی بتوان تصور کرد که فضای ابری بازار سرور را تسخیر کرده است، و توجیه کمی برای شرکت‌ها برای مالکیت سرورهای فیزیکی و داخلی در دنیای فوق‌العاده متصل امروزی باقی مانده است.

در حالی که شکی وجود ندارد که بازار رایانش ابری به سرعت در حال رشد است، آیا همیشه بهترین یا حتی مقرون به صرفه ترین گزینه برای یک تجارت در سال 2020 است؟ایا نیاز هست که ما نیر سرور های ابری ر ا خریداری کنیم یا ما هم سرور های مجازی خریداری کنیم یا به سمت سولشن های دیگر برویم .

همانطور که میدانید خرید سرور های فیزیکی صرفا فقط خرید نیست و هزینه های بسیار بالایی ممکن هتس داشته باشد.

در این مقاله، ما شما را از طریق مقایسه سر به سر سرورهای داخلی در مقابل سرورهای ابری برای انواع موارد استفاده و ملاحظات عملیاتی مختلف آشنا خواهیم کرد. این مقایسه بینشی در مورد مالکیت، مدیریت و تفاوت‌های هزینه کلی بین سرورهای داخلی و ابری ارائه می‌دهد و به عنوان راهنمای خرید عمل می‌کند تا اطمینان حاصل شود که بهترین تصمیم بلندمدت را برای کسب‌وکار خود می‌گیرید.


مواردی که ما در حال مقایسه و کاربردهای رایج برای سرورها هستیم

هیچ کمبودی در شرکت هایی که کار سرور و مراکز داده می کنند نمیتوان حدس زد یا خدمات تجاری مرتبط وجود ندارد که به تسهیل مالکیت و نگهداری سرورها کمک کند. از به اصطلاح ابرهای خصوصی گرفته تا ابرهای عمومی، از مراکز داده هم‌مکانی گرفته تا مجازی‌سازی 100% - تنوع خدماتی که امروزه در دسترس هستند بسیار زیاد است و به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا نحوه مالکیت و کارکرد ناوگان سرور خود را سفارشی کنند.

سرور فیزیکی و ویژگی هایی که ممکن هست داشته باشد

 

در حالی که می‌توانیم یک مقاله کامل در مورد ویژگی‌ها و مزایای این خدمات در دسترس امروز بنویسیم، برای این مقاله می‌خواهیم روی دو روش محبوب یک کسب‌وکار برای کار با سرور تمرکز کنیم:

  • سرورهای داخلی (فیزیکی) که متعلق به کسب و کار با استفاده از آنها، و نمونه های سرور ابری که شرکت ها از ارائه دهندگان خدمات ابری مانند خدمات وب آمازون (AWS) یا Microsoft Azure اجاره می کنند.

در محل: اغلب به عنوان سرورهای در محل یا فیزیکی شناخته می شود، این مستلزم داشتن، نگهداری و نگهداری تجهیزات فیزیکی واقعی است. خود سرور می تواند به اشکال مختلفی مانند برجی که تقریباً شبیه به رایانه رومیزی معمولی است که در زیر اکثر میزهای اداری قرار دارد، ارائه شود. این فرم همچنین می‌تواند یک قفسه باشد که کوتاه‌تر و عریض‌تر است و به گونه‌ای طراحی شده است که به صورت عمودی در یک محفظه چیده شود.

سرورهای Rack

سرورهای Rack از انواعی هستند که بیشتر در مزارع سرور بزرگ و مراکز داده استفاده می شوند. با وجود فرم فاکتور سرور، مفهوم مهمی که در اینجا باید فهمید این است که کسب و کاری که از سرور استفاده می کند صاحب سرور است و آن را اجاره نمی کند، یا بخشی از آن (مثلاً یک نمونه سرور) را از یک شرکت دیگر اجاره نمی دهد.

خرید سرور فیزیکی اچپی چه مزیت هایی دارد؟

Cloud: برای این منظور ما به ارائه‌دهندگان خدمات ابری در دسترس عموم است که به کسب‌وکارها اجازه می‌دهند نمونه‌ای را بر روی سرورهای فیزیکی که آن‌ها (ارائه‌دهنده ابر) مالک، اداره و نگهداری می‌کنند، اجاره کنند (یعنی پرداخت در صورت تمایل). امروزه ارائه دهندگان خدمات ابری متعددی در دسترس هستند، اما تا کنون بزرگترین و غالب ترین آنها در زمان انتشار این مقاله، خدمات وب آمازون (AWS)، مایکروسافت آژور و گوگل ابری هستند. همچنین مجموعه‌ای از ارائه‌دهندگان ابری کوچک‌تر و متمرکز بر توسعه‌دهنده وجود دارد که به سهولت استفاده افتخار می‌کنند و بیشتر رابط‌های وب پیچیده موجود در ارائه‌دهندگان غالب فوق‌الذکر را حذف می‌کنند. نمونه هایی از این ارائه دهندگان کوچکتر Digital Ocean و Linode هستند. برای این مقاله، ما این ارائه‌دهندگان کوچک‌تر را با هم مقایسه نمی‌کنیم و همچنین ابرهای خصوصی، مراکز هم‌محل یا هر ترکیبی از آن خدمات را مقایسه نمی‌کنیم.
مقایسه: مکان

اولین و احتمالاً واضح ترین تفاوت بین یک سرور داخلی و یک سرور ابری، موقعیت فیزیکی خود سرور است. یک سرور داخلی به صورت فیزیکی در جایی در محل کسب و کار صاحب آن قرار دارد. مدیران IT خود کسب و کار، مدیران سیستم یا ارائه دهندگان خدمات شخص ثالث استخدام شده همیشه به سخت افزار فیزیکی دسترسی خواهند داشت. داشتن این نوع دسترسی به سرور به معنای کنترل کامل مواردی مانند نصب، نگهداری و نگهداری مداوم و همچنین امکان سرویس هر یک از اجزای سخت افزاری مانند CPU، حافظه (Ram) و هارد دیسک است.

از سوی دیگر، سرورهای ابری به طور فیزیکی در مراکز داده بزرگی قرار دارند که به طور انحصاری توسط ارائه‌دهنده خدمات ابری تحت مالکیت، اداره و خدمات رسانی هستند. در حالی که مطمئناً نمونه‌هایی از شرکت‌های بسیار بزرگ با تقاضای منابع فوق‌العاده بالا وجود دارد که توانسته‌اند قراردادهای ویژه‌ای را با ارائه‌دهنده خدمات ابری خاص منعقد کنند (به Netflix و AWS فکر کنید)، این احتمال بسیار زیاد است که هیچ‌کس از شرکت شما هرگز دسترسی فیزیکی به آن نداشته باشد.

ما یک راهنمای خرید سرور اچ پی قدرتمند برای شما نوشته ایم سخت افزار واقعی که داده ها یا وب سایت شما در فضای ابری میزبانی می شود. با در نظر گرفتن این موضوع، جایی که سرور فیزیکی شما واقعاً واقع شده است، صرفاً به مکان مزارع سرور بستگی دارد که توسط ارائه دهنده ابر شما اداره می شود. این روزها، اکثر ارائه دهندگان ابری بزرگتر به کاربران خود این امکان را ارائه می دهند که مکان نمونه سرور ابری خود را از فهرستی از مراکز داده موجود که متعلق به آن ارائه دهنده هستند، انتخاب کنند.