نماد اعتماد

سرور اچ پی HP ProLiant DL380 G5

بررسی تخصصی سرور اچ پی HP ProLiant DL380 G5

HP ProLiant DL380 Generation 5 (G5) یکی از بهترین سروهای شرکت اچ پی در گذشته بوده است که از سال 2015 بازنشسته و توقف تولید گردیده است اما همچنان در ایران مورد استفاده قرار میگیرد.

این سرور قدرتمند از سرورهای نسل 5 شرکت HPE بوده که در حال حاضر جای خود را به مدل های جدیدتر همچون HPE ProLiant DL380 G9 و HPE ProLiant DL380 G10 داده است. اگر به دنبال یکی از بهترین بسته های مدیریتی هستید، خرید سرور اچ پی DL380 G5 میبایست در صدر فهرست شما قرار بگیرد زیرا HP در این مدل یکی از بهترین ابزارها را به شما ارائه میدهد.

این سرور مجموعه Systems Insight Manager مدیریت پیشرفته و نظارت از راه دور مبتنی بر مرورگر را برای شما فراهم می کند. با این قابلیت سطوح بالایی از اطلاعات در مورد عملیات سیستم و امکانات هشدار گسترده در اختیارتان قرار میگیرد. همچنین می توانید از راه دور به هر سرور HP دیگری که دارای قابلیت Insight است، دسترسی داشته باشید.

با ورود هاردهای 2.5 اینچ، شرکت HP به سرعت متوجه مزایای این نوع هارد شد و پیش از سایر رقبا از این هارد دیسک ها استفاده کند. این سرور دارای یک محفظه 8 عددی برای جایگذاری هارد های اچ پی 2.5 اینچی میباشد و همینطور دارای مجموعه ای از ویژگی های مرتبط با RAID است. سرور اچ پی پرولیانت دی ال 380 یک کنترلر یکپارچه ندارد زیرا تمام فضای ذخیره سازی توسط یک کارت Smart Array 400 PCI-e اداره می شود اما از آخرین آرایه های RAID-6 دوگانه اضافی پشتیبانی می کند.

این سرور نسل پنج حداقل به چهار درایو نیاز دارد تا از ظرفیت دو درایو برای افزونگی استفاده کند، بدینصورت می تواند از نابودی و از دست رفتن اطلاعات دو درایو جان سالم به در ببرد.

یکی از ویژگی های استاندارد تقریباً همه سرورهای ProLiant، تراشه iLO2 تعبیه شده روی آنها است که یک رابط مرورگر از راه دور امن با سرور حتی در صورت خاموش بودن آن فراهم می کند. استفاده از این قابلیت بسیار آسان است و به شما این امکان را می دهد تا بر روی وضعیت کنترلر و سرور نظارت داشته باشید و اجزای نصب شده را مشاهده کنید، همچنین میتوانید به به گزارش iLO دسترسی داشته باشید و قابلیت عیب یابی را اجرا کنید. دسترسی کامل به برق نیز فراهم شده است تا بتوانید سرور را ریستارت و یا آن را خاموش و روشن کنید و فشار دادن دکمه پاور را شبیه سازی کنید. با این حال، اگر می خواهید کنترل کامل از راه دور را داشته باشید، این یک گزینه اضافی اختیاری است.

شاید شما نیز بدنبال این هستید که HP ProLiant DL380 G5 چیست؟ HP ProLiant DL380 G5 یک سرور همه کاره دو سوکتی 2U Rackmount است که تقریباً برای هر برنامه کاربردی از جمله مجازی سازی ایده آل است.

و اما هارد دیسک های سازگار با DL380 G5 کدام ها هستند؟ سرور نسل 5 اچ پی با نام تجاری HP ProLiant DL380 G5 می تواند تا هشت هارد دیسک 2.5 اینچی SFF (فرم کوچک) را پشتیبانی کند. شما می توانید از درایوهای SAS یا SATA در این سرور استفاده کنید. اغلب مشتریان Enterprise SAS را برای ذخیره اطلاعات خود انتخاب می کنند.

پورت های دستگاه

ابتدا از قسمت جلوی سرور شروع میکنیم، قسمتی که در آن 2 درگاه USB قرار گرفته است. همچنین یک پورت VGA نیز در جلو قرار دارد.

در قسمت پشت سرور پورتهای متوعی وجود دارد، 2 پورت PS2 برای استفاده کیبورد و ماوس در کنار پورت سریال و نیز 2 درگاه USB دیگر، همچنین پورت VGA و پورت مدیریت از راه دور یکپارچه Lights-Out 2 (iLO 2) نیز در این قسمت قرار گرفته است.

همینطور میتوان به یک پورت USB دیگر که در داخل سرور قرار گرفته نیز اشاره کرد.

قطعات سرور اچ پی HP ProLiant DL380 G5

همانطور که در بالاتر ذکر شد، با توجه به این مورد که دیگر فروش این سرور نسل پنجمی به پایان رسیده است و دیگر کسی این سرور ها را خریداری نمیکند دکتر اچ پی تمام قطعات سرور g5 که در ادامه ذکر گردیده را ارائه و پشتیبانی می کند.

پردازنده سرور G5

هارد سرور Dl380 G5

رم سرور DL380 G5

پاور سرور DL380 G5

فن سرور DL380 G5

خرید سرور اچ پی HP ProLiant DL380 G5

اچ پی مدام ادعا می کند که DL380 پرفروش ترین سرور جهان است، اما دلیل این ادعا چیست؟

برای شروع، ظرفیت ذخیره سازی در این سرور بالقوه زیاد است، همچنین کیفیت متریال بالایی در ساخت این سرور به کار گرفته شده و گزینه های توسعه زیادی را نیز ارائه می دهد. کاهش فضای مورد نیاز برای هارد دیسک ها، همچنین باعث شده است که کل قفسه مخصوص در یک طرف پانل جلویی قرار گیرد و فضای بدون مانع زیادی برای مسیر جریان هوا باقی بماند. این سرور مورد بررسی، بدون دیسک عرضه شده است، اما هر دو درایو 72 گیگابایتی SAS و 60 گیگابایتی SATA به ترتیب با قیمت حدود 189 پوند و 135 پوند عرضه می شوند.

خرید سرور اچ پی HP ProLiant DL380 G5

یکی از ویژگی هایی بارز این سرور، پانل وضعیت جدید Systems Insight میباشد که در کنار درایوها قرار گرفته است. این قسمت در یک نگاه اطلاعات جامعی را در مورد اجزای حیاتی از جمله پردازنده ها، اسلات های DIMM جداگانه، منابع تغذیه و کارت های توسعه به شما ارائه می دهد. همچنین می تواند راهنمایی کند که آیا بازتاب حافظه و ذخیره آنلاین فعال هستند یا خیر. با برداشتن درب در این سری از سرورهای اچ پی، واضح است که یک طراحی مجدد و منحصر به فرد صورت گرفته است. سوکت های پردازنده در سمت چپ قرار گرفته اند همینطور تهویه هوای بدون مانعی در سمت چپ قرار گرفته شده است. تک پردازنده Xeon 5150 با فرکانس 2.67 گیگاهرتز که برای بررسی عرضه گردیده، با یک هیت سینک بزرگ غیرفعال نصب شده بود و هر دو سوکت توسط یک براکت گیره محکم پوشانده شده بودند.

هشت سوکت DIMM در سمت چپ قرار گرفته اند و برای کمک به خنک شدن با یک پوشش پلاستیکی پوشانده شده اند که خنک کنندگی فراوانی را برای پردازنده و حافظه در پی دارد، در عین حال چهار فن دیگر به خنک شدن باقی شاسی کمک می کنند. با وجود این همه جابجایی هوا، سطح سر و صدای تا جای امکان پایین نگه داشته شده است. مادربرد هیچ کنترلر ذخیره سازی تعبیه شده ای ندارد، بنابراین این وظایف بر عهده کارت Smart Array 400 PCI Express است که در یک قفس بزرگ نصب گردیده است.

در حالی که مادربرد دو کارت PCI Express با مشخصات پایین را می پذیرد، فضای کافی برای کارهای بیشتر وجود دارد، زیرا در قسمت پشت دو اسلات یدکی PCI Express 8x قرار گرفته است. افزونگی برق نیز روی کارت ها وجود دارد، زیرا سرور یک جفت منبع اتصال را میپذیرد و حتی اندازه آنها کاهش یافته است تا فضای داخل را زیاد اشغال نکند.

خرید سرور اچ پی HP ProLiant DL380 G5

قدیمی ترین سرور G5 موجود در بازار

این سرور سری G5 یادگاری از قدیمی ترین سرور های موجود در ایران میباشد، همانطور که عنوان شد، سرور G5 دیگر در بازار فروش ندارد، اما خوشبختانه رم سرور G5، هارد سرور G5 و همینطور پاور سرور G5 که از محصولات پرفروش این سرور hp میباشد در فروشگاه اینترنتی دکتر اچ پی بفروش میرسد.

سری جدید سرور DL380

از سری های جدید این سرور قدرتمند میتوان سرور DL380 G7، سرور DL380P G8، سرور DL380 G9، سرور DL380 G10، را نام برد که همگی در فروشگاه اینترنتی دکتر اچ پی ارائه میگردد.

پیشنهادات دیگر ما

و اما پیشنهاد ما به شما برای خرید یک سرور خوب چیست؟ در حال حاضر میتوانید مدل های دیگری از سرورهای اچ پی با امکانات بیشتر از سری اچ پی DL580 مانند HP ProLiant DL580 G7 وHP ProLiant DL580 G9 و HP ProLiant DL580 G10 و یا مدل سرور ایستادهML30 Gen10 را تهیه بفرمایید که همگی در فروشگاه اینترنتی دکتر اچ پی ارائه میگردد.

همچنین مدل های سری DL360 همانندHP ProLiant DL360 Gen8 وHPE ProLiant DL360 Gen9 و همینطور HPE ProLiant DL360 Gen10 از سرورهای مرقوم به صرفه شرکت اچ پی ای میباشد که به شما پیشنهاد میگردد.

در انتها امیدواریم این مقاله برای شما مفید قرار گرفته باشد، خرید سرور HP از فروشگاه دکتر اچ پی را به شما پیشنهاد میکنیم.