نماد اعتماد

رک سرور اچپی

اندازه رک سرور در سرور اچ پی 

در خرید رک سرور اچ پی ای برند مهم نیست ایرانی هم بخرید اوکی هست وجواب کار را میدهد اگر سرور DL میخرید رک عمق 100 ب بالا بخرید و اگر هم سرور های عمق کوتاه میخواهید باید DL20 یا عمق 60 بخرید.

یک رک سرور، دستگاه‌ها و تجهیزات مهم فناوری اطلاعات را که در یک رک نصب شده‌اند، در یک مرکز داده یا کمد رایانه قرار داده و سازماندهی می‌کند. قفسه های سرور ستون فقرات یک طراحی زیرساخت فیزیکی خوب هستند که به کسب و کار شما اجازه می دهد تا از سیستم ها و ظرفیت فناوری اطلاعات شما نهایت استفاده را ببرد. قفسه مناسب به بهینه‌سازی فضای کف و بهره‌وری انرژی کمک می‌کند و در عین حال از حفاظت فیزیکی و امنیت سیستم‌های حساس فناوری اطلاعات در داخل اطمینان می‌دهد.

واضح است که برای یک رک سرور خوب چیزهای بیشتری از ذخیره سازی IT وجود دارد. با این حال، در حالی که متغیرهای زیادی برای در نظر گرفتن وجود دارد (از پیش پیکربندی شده در مقابل سفارش قبل از خرید سرور ، رک های باز در مقابل رک های بسته، و رک های 2 پستی در مقابل رک های 4 پستی، فقط چند مورد)، درست کردن رک های سرور شما با درک فضای ذخیره سازی فناوری اطلاعات شروع می شود. ، یا ابعاد رک سرور. این شامل سه مجموعه اندازه گیری است: ارتفاع رک سرور، عرض رک سرور و عمق رک سرور.

تا حد زیادی، صنعت این سه اندازه‌گیری را استاندارد کرده است تا اطمینان حاصل شود که قطعات در هر مارکی از رک که انتخاب می‌کنید، جا می‌شوند. اما حتی با وجود اینکه اندازه های رایج به طور گسترده در دسترس هستند، هنوز باید بدانید که سه بعد اصلی رک سرور چیست و به چه معناست، بنابراین می توانید مرکز داده خود را به درستی برنامه ریزی کنید.

در اینجا نگاهی دقیق تر به آنچه که باید در مورد اندازه رک سرور بدانید آورده شده است.

ارتفاع رک سرور

هنگامی که در مورد اندازه های استاندارد رک سرور صحبت می شود، اصطلاح رک 42u معمولاً بخشی از گفتگو است.

این بعد به طور خاص به ارتفاع قفسه اشاره دارد. U یا گاهی اوقات RU مخفف واحد یا رک واحد است. یک واحد رک یا U معادل 1.75 اینچ یا 44.45 میلی متر است. بنابراین، یک رک 42U در مجموع 73.5 اینچ از فضای تجهیزات عمودی موجود را فراهم می کند.

سایر ارتفاعات رک سرور رایج و گسترده شامل 22U و 27U (معمولاً به عنوان نیم رک نامیده می شود) و محفظه های بسیار بزرگ 48U که برای عملیات مرکز داده با چگالی بالا در نظر گرفته شده است. قفسه های دیواری جمع و جور نیز به اندازه 1U موجود است که ممکن است تمام چیزی باشد که برای یک برنامه اداری کوچک مورد نیاز است.


 

U نه تنها برای ارتفاع رک سرور اعمال می شود. همچنین برای تعیین ارتفاع دستگاه های IT که در داخل قفسه ها نصب می شوند استفاده می شود. اکثر دستگاه‌ها (سرورها، واحدهای توزیع برق، واحدهای منبع تغذیه بدون وقفه، سوئیچ‌های KVM و پچ‌پنل‌ها، برای مثال) در اندازه‌های 3U، 2U یا 1U طبقه‌بندی می‌شوند.

تعیین تعداد دستگاه‌هایی که می‌توانند در داخل قفسه قرار بگیرند، صرفاً با جمع کردن اندازه‌های هر دستگاه و اطمینان از اینکه ابعاد ارتفاعی قفسه شما تجاوز نمی‌کنند، است. البته، شما همیشه می خواهید برای رشد و تجهیزات اضافی که ممکن است در آینده نیاز به اضافه کردن آنها داشته باشید، فضایی را برای رشد خود باقی بگذارید.

اندازه رک سرور: درک تفاوت ها

هنگام ساخت یک سرور، تصمیم گیری بین گزینه های مختلف نصب می تواند ترسناک باشد. تعداد زیادی ابعاد قفسه سرور وجود دارد که متناسب با روش‌های مختلف استفاده از سرورها باشد. متأسفانه، اندازه خانه، مشاغل کوچک و مرکز داده در قالب های کوچک، متوسط و بزرگ ساده نیست.

رک سرور

درک تنها چند متغیر به شما این امکان را می دهد که در کمترین زمان یک خرید آموزشی انجام دهید. تا زمانی که عمق، ارتفاع و عرض مورد نیاز سرور و لوازم جانبی خود را بدانید، می‌توانید خریدی داشته باشید که نیازی به بازگرداندن آن ندارید. عوامل ثانویه مانند الزامات حرارتی و امنیت خوب است که به طور پیشرفته در مورد آنها فکر کنید، اما می توان آنها را بیشتر از خود قفسه دستکاری کرد.

ارتفاع رک سرور یکی از محبوب‌ترین روش‌های طبقه‌بندی رک است. مردم اغلب رک خود را با ارتفاع خاص خود برچسب گذاری می کنند، مانند "رک های سرور 42U" یا، بسیار غیررسمی تر، "رک های 7 فوت".

ابعاد استاندارد رک سرور

"U" در "42U" مخفف "rack units" یا "U-space" است که برابر با 1.75 اینچ است. اگر روی رک های مرکز داده سرمایه گذاری می کنید، ارتفاع استاندارد 48U ("رک 7 فوت") یا در برخی موارد 42U است. دلیل تبدیل شدن آن به "استاندارد" این است که به اندازه کافی بزرگ است تا فضایی برای رشد ایجاد کند و به اندازه کافی کوچک است تا به راحتی به تجهیزات دسترسی پیدا کند. برای محفظه های رک، ممکن است با قفسه های 22U و 27U نیز مواجه شوید. در صنعت مرکز داده، شما این را یک "نیمه رک" استاندارد در نظر می گیرید.

نصب ریل کیت سرور

بسیاری از افراد در تجارت زیرساخت رک اندازه های غیر استاندارد می سازند. این امر به ویژه برای قاب‌های قاب باز صادق است. به دلیل وزن سبک تر و تطبیق پذیری، قفسه های قاب باز می توانند تا ارتفاع 70U برسند. در همان زمان، آنها می توانند به اندازه 5U کوچک باشند. از طرف دیگر، محفظه های کابینت رک سرور می توانند 18U یا 37U غیر استاندارد باشند. هیچ ابعاد استاندارد رک سرور و اندازه استاندارد رک وجود ندارد.

عمق رک سرور

برخلاف ارتفاع، عمق رک سرور معمولاً بر حسب اینچ اندازه‌گیری می‌شود و تنوع در اندازه‌ها بسیار کمتر است. رک های سرور می توانند از 0 تا 50 اینچ عمق داشته باشند، اما معمولا در عمق های 24 و 48 اینچی دیده می شوند. یک رک 24 اینچی برای مسکن تجهیزات شبکه، تجهیزات AV، پچ پنل و غیره مناسب است.

رک سرور اچ پی 

عمق 29 اینچی که برای فریم های باز استاندارد است، با بسیاری از سرورهای Dell، HP، IBM و Cisco سازگار است. هر عمقی بیشتر از آن می تواند تجهیزات بزرگتری را در خود جای دهد یا فضای اضافی برای مدیریت کابل و سایر لوازم جانبی فراهم کند. حتی اگر یک قفسه با عمق زیاد دارید، ریل‌هایی با عمق نصب قابل تنظیم می‌توانند به یک سرور کوتاه‌تر کمک کنند تا کاملاً جا بیفتد.

 

 

 

رایج ترین عرض قفسه استاندارد 19 اینچ است. بیشتر تجهیزات نصب شده روی قفسه، به ویژه سرورها، دارای عرض نصب 19 اینچ هستند که از یک سوراخ به سوراخ دیگر اندازه گیری می شود. بنابراین، قفسه باید 19 اینچ عرض داشته باشد تا بتواند با این فناوری مطابقت داشته باشد.

امروزه بسیاری از قفسه ها با عرض بیرونی 24 اینچ عرضه می شوند. عرض خارجی 24 اینچی به دلیل پنل کف استاندارد 48 اینچی در صنعت مرکز داده به خوبی کار می کند. پانل های کف مرکز داده معمولاً 24 اینچ در 24 اینچ هستند. بنابراین، یک قفسه استاندارد با عمق 48 اینچ و عرض 24 اینچ، تطبیق قفسه های خود را با فضای کف موجود بسیار آسان تر می کند.

یک قفسه با عمق 24 اینچ نیز کارها را نسبتاً ساده نگه می‌دارد زیرا دقیقاً یک صفحه را اشغال می‌کند.تعداد زیادی قفسه وجود دارد که دارای عرض نصب 19 اینچ و عرض خارجی 24 است. این اجازه می دهد تا فضایی در لبه برای مدیریت کابل ها، نصب PDU یا تجهیزات نظارتی و در عین حال بهینه سازی فضای کف وجود داشته باشد.

قفسه های 2 پستی در مقابل قفسه های 4 پستی
آخرین عنصری که هنگام بررسی اندازه رک سرور باید در نظر گرفت نوع رک است. قفسه های 2 پستی و قفسه های 4 پستی تفاوت ذاتی در عمق دارند.

یک قفسه 2 پایه از دو تیر تکیه گاه عمودی عمودی و یک قفسه 4 پایه از چهار تیر ساخته شده است. محدودیت‌های عمق نصب قفسه‌های 2 پستی به جای اینکه مجموعه دیگری از ستون‌ها مانع شوند، به ساخت و ساز بستگی دارد. با این حال، در بیشتر مواقع، قفسه‌های دو پایه برای فناوری‌های سبک‌تر یا لوازم جانبی که به عمق کمتری نیاز دارند، بهترین هستند. این شامل سوئیچ ها، پچ پنل ها، روترها و تجهیزات مخابراتی است.

از طرف دیگر، 4 قفسه پستی می توانند وزن بسیار بیشتری نسبت به 2 قفسه پستی حمل کنند زیرا ریل ها و قفسه ها در هر 4 پایه به هم متصل می شوند. از یک طرف، این به شما نیاز به عمق نصب بیشتری نسبت به 2 قفسه پستی می دهد، اما از نظر استحکام ساخته شده است.حتی اگر قفسه‌های 2 پستی محدودیت‌های عمقی و وزنی سخت‌گیرانه دارند، می‌توانند به بلندی قفسه‌های مرکز داده استاندارد باشند. قفسه های 2 پستی حدود 24U و قفسه های با اندازه کامل حدود 45U ارتفاع دارند. دلیل دیگری که می توان آنها را کمی بلندتر از حد انتظار یافت این است که برخی از قفسه های 2 پستی را می توان به یک رک 4 پستی تبدیل کرد. با کیت کاستور، یک 2 پسته می تواند به راحتی به یک 4 پست تبدیل شود.

کدام اندازه رک سرور برای من مناسب است؟

اکنون که همه عناصر مختلف را که اندازه رک سرور شما را تشکیل می‌دهند، پوشش داده‌ایم، باید تنظیمات کلی و برنامه‌های خود را برای نصب در نظر بگیرید.

اگر در حال نصب یک قفسه برای خانه یا محل کار با تجهیزات محدود هستید، یک نیم رک یا کوچکتر ممکن است راه حلی باشد. مگر اینکه تجهیزات بسیار کوچکی داشته باشید، باید از یک قفسه 4 پستی استفاده کنید زیرا برای نصب از جلو و عقب طراحی شده اند. علاوه بر این، نصب در یک رک سرور محصور و قفل‌شده، از تجهیزات شما در برابر دستکاری محافظت می‌کند. این توصیه می شود مگر اینکه تجهیزات را در یک اتاق قفل نگه دارید.

شاید شما در حال آماده شدن برای نصب رک خود در اتاق سرور یا مرکز داده هستید. بهتر است در صورتی که کسب و کار شما رشد کند و نیاز به تغییر داشته باشد، فضای مورد نیاز خود را بیش از حد برآورد کنید. در حال حاضر، فضای خالی را می توان با پانل های خالی پر کرد تا جریان هوای مناسب حفظ شود. مراکز داده باید تاکید بیشتری بر فضای اشغال شده داشته باشند.

اگر قفسه های سرور را پیدا کنید که با ابعاد خاص پانل های کف شما مطابقت داشته باشد، سازماندهی و فرآیند نصب را بسیار ساده تر می کند.صرف نظر از اینکه چه اندازه قفسه را برای شما مناسب است، همیشه ابتدا طرح بندی و محدودیت های خود را در نظر بگیرید.

عرض رک سرور

یکی دیگر از ابعاد استاندارد رک سرور که اغلب استفاده می شود، رک 19 اینچی است. این اندازه گیری به عرض قفسه اشاره دارد. اما واضح است که به طور خاص به عرض نصب اشاره دارد و نه به عرض کامل بیرونی رک سرور. بسیاری از رک های بیرونی سرور 24 اینچ یا حتی عریض تر هستند، که هنگام پیکربندی اتاق سرور خود و تعیین اینکه چه تعداد رک در فضای کف موجود قرار می گیرند، مهم است که بدانید.

در دستگاهی مانند سرور، عرض نصب از یک سوراخ نصب یا براکت به دیگری اندازه گیری می شود. سپس دستگاه با پیچ یا بستن پانل جلویی روی قفسه نصب می شود. به طور کلی، یک رک سرور 19 اینچی امکان پیکربندی سخت افزاری متراکم را بدون اشغال فضای زیادی از کف یا قفسه بندی فراهم می کند.

عمق سرور رک 

بخش باقیمانده از رک سرور ابعاد trifecta عمق رک سرور یا فاصله بین ریل جلو تا ریل پشت رک است. عمق می تواند از چند اینچ تا 50 اینچ یا بیشتر باشد. با این حال، رایج ترین ابعاد استاندارد عمق برای رک های سرور به شرح زیر است:

  1. 27 اینچ - کم عمق
  2. 31 اینچ - نسبتاً عمیق
  3. 37 اینچ - عمق متوسط
  4. 42 اینچ - عمق

به خاطر داشته باشید که این اعداد اعماق واقعی هستند. عمق قابل استفاده همیشه کمی کمتر است. فضای کمی در جلو و پشت قفسه باید باقی بماند تا درها باز شوند و ریل ها نصب شوند. به طور معمول، این عمق تقریباً 0.875 اینچ در هر انتهای قفسه است که در مجموع 1.75 اینچ است. مقداری فضای اضافی نیز برای اتصالات سیم، لوازم جانبی و جریان هوا مورد نیاز خواهد بود.

بنابراین، شما به یک عمق قفسه قابل استفاده نیاز دارید که کمی عمیق تر از بزرگترین قطعه تجهیزات شما باشد. خبر خوب این است که محفظه های رک سرور جدیدتر اغلب دارای ریل های قابل تنظیم هستند. می‌توانید قفسه‌ای عمیق‌تر را انتخاب کنید تا کمی اتاق تکان دادن به خود بدهید، و سپس ریل‌ها را در عمق ایده‌آل برای هر سرور یا قطعه‌ای از تجهیزاتی که در رک قرار دارد، قرار دهید.