نماد اعتماد
سولشن استوریچ اچ پی برای ریکاوری دیتاسنتر چیست و ایا این روش ها توانسته به اندازه کافی مارا در تریسیم سیاست هاو راهکارهایی که می خوهایم ب جلو ببری موفق بوده ؟
کسبوکارهای بیشتری برای تسهیل عملیات در کل سازمان به سیستمهای فناوری یکپارچه تکیه میکنند، آنها همچنین باید اهمیت بازیابی بلایا را درک کنند.کسب و کارها باید از خود بپرسند؛وقتی سیستم های ما از کار بیفتند چه اتفاقی می افتد؟در و تداوم کسب و کار در اچ پی سرور و استوریج HPE
آیا برنامه ای برای بازیابی اطلاعات و بازیابی عملیات خود داریم؟ما در صنعت خود در معرض چه نوع خطراتی هستیم؟ خطر مواجه شدن با یک فاجعه فناوری اطلاعات واقعی است. در واقع، یک سوم سازمان ها حادثه ای را گزارش کرده اند که نیاز به بازیابی فاجعه دارد.
هنگامی که یک زلزله کل داده های ما را در یک دیتاسنتر بانکی با مشکل روبرو می کند چه باید بکنیم؟
به عبارت ساده، بازیابی فاجعه سیستم/چارچوبی است که کسب و کار شما برای پاسخ به بلایای فناوری اطلاعات ایجاد کرده است. بلایا شامل خرابی سخت افزار، حملات سایبری، خطای انسانی و آب و هوای نامناسب است. اساساً هر چیزی که منجر به کار نکردن سیستم های تجاری شما شود.
هر اتفافی ممکن هست برای زیرساحت های شما اتقاق بیقند بهتر هست یک مثال بزنیم تمام جایگاه های بنزین در سرتاسر کشور با کارتهای سوخت مدیریت میشود سرور مرکزی این جایگاهها با مشکل روبرو گردد این اتقاق مکمن هست زیر ساحت های حباطی یک کشور رو تحت تاثیر قرار دهد.پیس صرفا همیشه گفته ایم که پیشگیر ی از این اتفاقات بسیار مهم هست ولی دیکر نمی توان بسیاری از این اافاقات را پیشگویی کرد پس برای تمام موارد یک سولشن و راه حل داشته باشید .
به قول یکی از اساتید اگر قیامت هم شود باید یک سیستم بک اپ و ریکاوری مستقل داشته باشید که هیج نیازمندی به این دنیا نداشته باشید و اب و برق و گازش تمام امکاناتش از جای دیگر تامین گردد.
اکثر مشاغل به اندازه کافی آماده نیستند!
حقیقت واضح در مورد محیط کنونی این است که اکثر کسب و کارها به اندازه کافی برای مقابله با یک فاجعه فناوری اطلاعات آمادگی ندارند. این را می توان تا حد زیادی به قطع ارتباط بین مدیران و متخصصان فناوری اطلاعات نسبت داد. در حالی که 70 درصد از مدیران بر این باورند که سازمان آنها به خوبی برای یک فاجعه آماده است، کمتر از 50 درصد از پرسنل فناوری اطلاعات این دیدگاه را دارند.
بنابراین اولین قدم برای این کسبوکارها، پیادهسازی کانالهای ارتباطی بهتر است تا مدیران خود را از وضعیت فعلی آگاه کنند.مشکل اساسی بسیاری از سازمان عدم بودجه مناسب برای تامین تجهیزات ای تی مناسب میباشد که بسیار ی از مشکلات هم در اینجا به علت فرسوده بودن و کهنه بودی تجهیزات دیتاسنتری می باشد .
تا آنجا که به بازیابی بلایای طبیعی مربوط می شود، به نظر می رسد برخی از صنایع نسبت به همتایان خود برتری دارند. از جمله پیشروان صنعت در زمینه آمادگی در برابر بلایا، بخشهای بانکی، دولتی و فناوری هستند.
این سازمان خوب پول دارند و برای همین همیشه در ایران هم از پیشروا ن هستند به نظر می رسد صنایع بهداشتی، آموزشی و تولیدی عقب مانده اند. این در نتیجه پذیرش آهسته فناوریها (مانند در صنعت تولید)، تکیه بر یک ابر عمومی است که مستعد شکست است (صنعت مراقبتهای بهداشتی)، و استفاده از نوارهای پشتیبان و سایتهای آینه بهعنوان یک استراتژی پشتیبان اولیه (از هر دو استفاده میشود. در آموزش و پرورش و بهداشت).
بظر نویسنده این مقاله یعنی من بزرگترین مشکل در ای تی رو مدارس و اموزش وپرورش دارد که نمی دانم علت چیست ولی ضعیف ترین سیستم پشتیبانی و اموزش و ای تی برای این مجموعه میباشد . چگونه کسب و کار خود را برای یک فاجعه فناوری اطلاعات آماده کنیم.
آمادگی کافی برای یک فاجعه فناوری اطلاعات یک تلاش گروهی است. این شامل متخصصان فناوری اطلاعات، مدیران اجرایی و کارمندان است که همه در یک صفحه هستند.در اینجا 3 مرحله برای کمک به شما برای آماده شدن برای یک فاجعه وجود دارد:
کسب و کار شما باید دستورالعمل های مشخصی برای رعایت استانداردهای فناوری اطلاعات و واکنش به بلایا داشته باشد. انطباق با رویههای مشخصی آغاز میشود که کارکنان باید هنگام استفاده از سیستمهای شرکت از آن پیروی کنند.انطباق همچنین شامل تأمین مالی مناسب طرحهای بازیابی بلایای طبیعی در سازمان، و تشریح روشهایی است که باید در هنگام تجربه یک تهدید دنبال شوند.
به دست آوردن سیستم های تکراری و اضافی در یک مکان خارج از سایت می تواند به عنوان یک طرح عالی برای بازیابی فاجعه عمل کند.این سیستم ها می توانند دارای پیکربندی مساوی یا نسخه کوچک شده باشند تا هزینه را کاهش دهند.
این همچنین امکان خرابی اضافی سیستم را در صورت خرابی سخت افزاری غیرمنتظره در سیستم تولید اصلی فراهم می کند.با این رویکرد، شما دارای طرح DR تحت پوشش و همچنین خرابی سیستم اضافی در صورت خرابی عمده سیستم در نتیجه هر رویداد برنامه ریزی نشده هستید.
Disaster Recovery به عنوان یک سرویس (DRaaS) یک راه حل قابل اعتماد برای واکنش سریع به شرایط اضطراری است. در واقع، DRaaS می تواند شما را قادر به بازیابی اطلاعات در زمان واقعی از طریق ابر کند. اکثر ارائه دهندگان خدمات مدیریت شده (MSP) در بازیابی بلایا تخصص دارند و می توانند زیرساخت IT شما را خارج از سایت مدیریت کنند.بنابراین، استفاده از راهحلهای ابری و آفسایت بهعنوان دارایی برای بازیابی اطلاعات میتواند به شما کمک کند تا پس از تجربه یک فاجعه فناوری اطلاعات، به سرعت و کارآمد عملیات را از سر بگیرید.
کسب و کار شما نمی تواند راه حل های فوق را بدون آگاهی مدیران از مزایا اجرا کند. در واقع، از هر 10 مدیر کسب و کار تنها 5 نفر با DRaaS آشنا هستند. این شکاف آگاهی باید کاهش یابد تا کسبوکارهای بیشتری برای تلاشهای بازیابی بلایای طبیعی بودجه کسب کنند.از آنجایی که کسبوکارها همچنان به اهمیت داشتن یک استراتژی قوی برای بازیابی بلایا پی میبرند، همچنان نیاز به ارتباط بهتر بین متخصصان فناوری اطلاعات و مدیران کسبوکار وجود دارد.
این منجر به اجرای راه حل های موثر بازیابی بلایا می شود که تداوم کسب و کار را تضمین می کند. برای کمک به اجرای طرح بازیابی فاجعه برای سازمان خود، با کارشناسان سورس فناوری صحبت کنید.
برای خرید سرور hpe کلیک کنید.