بیشتر
امروز جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۶ شما در وب سایت دکتر اچ پی هستید

راه اندازی و پشتیبانی شبکه های کامپیوتری

پشتیبانی و راهبری شبکه های کامپیوتری

در شرکتها و موسسات کوچک تا متوسط تامین نیروی انسانی تمام وقت مورد نیاز موسسه هزینه قابل توجهی را به موسسات تحمیل می نماید، یک شبکه کوچک پایدار و با طراحی مناسب اصولاً نیاز به حضور مستمر متخصصین شبکه نداشته و تنها کافیست به صورت ادواری و برنامه ریزی شده نسبت به بروز رسانی و واررسی نرم افزاری و سخت افزاری اقدام گردد.

عقد و اجرای قراردادهای پشتیبانی و نگهداری شبکه های کامپیوتری از خدمات ارایه شده توسط شرکت ریما کیش بوده که در قالب تامین نیروی انسانی ادواری یا در قالب پروسه درخواست/اجرا قابل انجام می باشد.

پشتیبانی و راهبری شبکه های کامپیوتری عموماً مشتمل بر نگهداری نرم افزارهای سرور، به روز رسانی نرم افزارها، کنترل و بروز رسانی سیستم امنیتی شبکه و ویروسیابها، پشتیبان گیری از اطلاعات حیاتی شرکت، وارسی و بررسی ادواری سخت افزارهای شبکه و کنترل آلارمها و پیامهای اخطار در شبکه می باشد.

راه اندازی و پشتیبانی شبکه های کامپیوتری

  •     اگر به دنبال آگاهی از آخرین وضعیت تجهیزات جانبی شبکه سازمان خود برای بررسی كاركرد و راندمان سازمان تحت مدیریتتان هستید.
  •    اگر برای تصمیم‌گیری‌های به موقع نیاز به تجهیزات شبکه کارآمد و به روزی دارید.
  •     به نظرتان چه تدابیری باید اندیشید تا سیستم شبکه‌های رایانه‌ای همواره فعال باشند تا در کار سازمان خللی ایجاد نشود؟

 نقش تعیین کننده سیستم‌های رایانه‌ای در تمامی بخش‌های یک سازمان، لزوم برخورداری از شبکه‌های کامپیوتری را افزایش داده‌است، چرا که این تجهیزات علاوه بر تسريع ارتباطات داده‌اي، براي بسياري از كاربردهاي غير داده‌اي نظير Voice و Video نيز مي‌توانند مورد استفاده قرار گيرد.

 با این احوال لزوم داشتن تیم پشتیبانی شبکه در همه شرکتها و سازمانها امری لازم و ضروری می‌نماید.

 شرکت نوران ارتباطات با برخورداری از تیمی متشکل ازکارشناسان مجرب و متخصص در زمینه‌های مختلف سخت افزار، نرم افزار، سیستم‌های شبکه و امنیت اطلاعات، خدمات پشتیبانی در زمینه شبکه و سیستم‌های کامپیوتری به کاربران گرامی ارائه می‌دهد.

با توجه به گسترش علوم و فنون و تخصصی شدن علوم مختلف و علی الخصوص علوم مربوط به فناوری اطلاعات و فناوری های ارتباطی و نیاز روز افزون جامعه به پیاده سازی این سیستم ها ، شرکت سروش نیرو پرشین با رویکردی نوین به مقوله فناوری اطلاعات و امنیت شبکه های رایانه ای با ارائه طیف گسترده ای از خدمات در این حوزه فعالیت خود را آغاز نمود. هم اکنون این شرکت با داشتن نیروهای متخصص و با تجریه در زمینه مشاوره ، فروش ، نصب و راه اندازی ، پشتیبانی و نگهداری از شبکه آماده ارائه خدمات و ، همکاری و عقد قرارداد با کلیه سازمانها ، ارگانها ، شرکت های خصوصی و دولتی در سراسر کشور می باشد .

برخی از خدمات تیم پشتیبانی نوران

-ارائه مشاوره در خصوص انتخاب تجهیزات شبکه
-حضور در محل جهت رفع مشکل کاربران
-پشتیبانی از راه دور به صورت Remote
-تألیف مقالات کاربردی در زمینه شبکه و پاسخگویی به نیازهای اطلاعاتی کاربران(بلاگ نوران)
-ارائه ویدیوهای کاربردی و آموزشی
-پشتیبانی تلفنی
-و غیره

از طریق راه‌های زیر می‌توانید با تیم پشتیبانی نوران در ارتباط باشید

-عضویت در انجمن نوران و مطرح کردن سؤالات خود با کارشناسان
-برقراری تماس تلفنی با واحد پشتیبانی نوران
-همچنین با ارسال تیکت در قسمت پشتیبانی، کارشناسان نوران در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما خواهندبود.

خدمات فروش عمده و غیر عمده محصولات از طریق این شرکت به شرح ذیل می باشد :

فروش انواع تجهیزات فعال و غیر فعال شبکه (Passive , Active ) از قبیل انواع روترها ، سوییچ ها ، سرور ها ، فایروال ها VOIP ها ، کابل ها ، پچ پنل ها ، رک ها ، پچ کورد ها ، فیبر نوری ، پریز شبکه ، کیستون ، داکت ، کابل تستر ، آچار شبکه ، اکسس پوینت ها ، کارت شبکه ، DSLAM و … با برندهای مختلف تجاری موجود در بازار :

Cisco , HP , Asus , TPlink , Micronet , PHeenet , Nexans , Belden -CDT, 3M , Hubbell , AMP , Full , Net+ Brand Rex ,Clipsal,Connectix, Draka , Unicom , Uninet , Getek , SUR-Link , Belkyn , R&M , DGLink , Taiko,zisa zyxel , CORECESS ,soundwin , Planet ,level 1, Tenor , Tiam ,Paya ,intel , legrand , Linksys , mikrotik netgear

خدمات نصب و راه اندازی ، نگهداری و پشتیبانی این شرکت به شرح ذیل می باشد :

انواع شبکه هاي داخلي :

از بين انواع شبکه هاي داخلي دو نوع شبکه داخلي Client/Server و Workgroup در حال حاضر بيشتر از  انواع ديگر آن مورد استفاده قرار مي گيرد. انتخاب نوع شبکه به نياز شما و منابع موجود بستگي دارد.

Client/Server -1

در اين نوع، تمام کامپيوترهاي داخل شبکه توسط يک کامپيوتر مرکزي مديريت شده و به کاربران شبکه منابع را با توجه به دسترسي آنها اختصاص مي دهد. بنابر نياز مي توان دسترسي کاربران را به فايل ها، پرينتر، اينترنت و … محدود نمود. اين نوع شبکه داراي امنيت بالاتري نسبت به شبکه هاي Workgroup است.

مزایا : کنترل بهتر کاربران – محدود نمودن کاربران براي استفاده از منابع شبکه (فايل ها، پرينتر ها و غيره…) – محدود نمودن کاربران براي استفاده در ساعات خاص – قابليت لاگ از سيستم ها (بدين معني که مي توان رد خرابکاري هاي عمدي در شبکه را دنبال نمود) – مديريت هر چه بهتر منابع شبکه

معایب : هزينه راه اندازي و نگهداري بالاتر – نياز به يک حداقل يک کامپيوتر نسبتاً قوي مختص به سرور – عدم کارايي شبکه در صورت از کار افتادن سرور

Workgroup -2

در اين شبکه تمام کامپيوتر ها به صورت جداگانه عمل نموده تحت کنترل مرکزي قرار ندارند. هرچند اين امکان وجود دارد که کاربران را بصورت جداگانه محدود نمود اما اين کار در صورت کثرت کاربران بسيار زمان بر خواهد بود. ضمن اينکه در حالت Client/Server تمام کاربران قادرند از طريق هر کامپيوتري در شبکه به فايل ها و تنظيمات کامپيوتر خود دسترسي داشته باشد که اصطلاحاً به اين ويژگي Roaming گفته مي شود. اين ويژگي در شبکه هاي Workgroup امکان پذير نيست. در اين نوع شبکه نيز مانند ديگر شبکه هاي امکان اشتراک گزاري منابع سيستم (فايل ها، پرينتر و غيره…) وجود دارد.

مزایا : هزينه راه اندازي و نگهداري پايين تر – سرعت بيشتر در راه اندازي شبکه – عدم نياز به يک کامپيوتر مجزا برای سرور

معایب : عدم توانايي در تنظيمها بصورت متجمع – عدم توانايي در لاگ از سيستم ها – عدم توانايي در کنترل دقيق دسترسي ها

مدت زمان راه اندازي :

معمولاً شبکه هاي کوچک با کمتر از ۱۰ کامپيوتر ظرف مدت يک يا دو روز آماده بهره برداري خواهند بود. اين زمان براي شبکه هاي بزرگتر بيش از ۱۰ کامپيوتر افزايش خواهد يافت.

هزينه راه اندازي شبکه

از آنجا که بخش عمده هزينه راه اندازي شبکه به وسايل مورد نياز آن بستگي دارد، لذا برآورد هزينه شبکه مستلزم بررسي دقيق نياز شما خواهد داشت

پشتیبانی شبکه ها :

مشکلات شبکه هاي کامپيوتري از جمله مسائلي است که شرکت هاي مختلف گاهاً با آن دست و پنجه نرم مي کنند. شرکت هاي مختلف معمولاً مشکلات زيادي از جمله شناسايي نشدن برخي از کامپيوتر ها در شبکه، خراب بودن برخي از کامپيوتر ها، مشکلات امنيتي، قابل دسترسي نبودن پرينترها و غيره روبرو هستند که نه تنها اتلاف وقت و هزينه هاي زيادي را موجب مي شود، بلکه باعث عدم تمرکز برروي کار اصلي شرکت ها نيز خواهد شد.

سرويس نگهداري ما به شما اطمينان خواهد داد که از تمام کامپيوتر هاي شما نگهداري نموده و شبکه داخلي شرکت شما را به صورت هفتگي تنظيم و بررسي نمايد. بدين ترتيب با صرف هزينه اي اندک از بابت مشکلات و مسائل شبکه هاي داخلي آسوده خاطر خواهيد بود

شبکه هاي که توسط این شرکت راه اندازي مي شوند به مدت يک ماه به رايگان پشتيباني خواهند شد. پس از اين مدت پشتيباني شبکه شما بصورت ماهيانه و طي قرارداد جداگانه اي انجام خواهد شد

تلفن دفتر مرکزی شرکت : ۰۲۱٫۰۰۰۰۰۰  –  ۰۲۱٫۰۰۰۰۰۰

تماس در ساعات غیر اداری: ۰۹۱۲۸۳۵۲۰۲۳ فروش ۰۹۱۹۵۱۸۰۵۱۴  فنی

 

 

نگهداری و پشتیبانی شبکه های کامپیوتری و سرورها

با گسترش استفاده از سیستم‌های رایانه‌ای در ادارات ، سازمانها و شرکت‌ها، لزوم استفاده از شبکه‌های کامپیوتری روز به روز افزایش می‌یابد. شبکه‌های کامپیوتری در تسریع ارتباطات داده‌ای و به اشتراک گذاری منابع (اطلاعات، سخت افزارها ، نرم افزارها و ….)نقش بسیار مهمی بازی می‌کنند . اما مسئله ای که در اینجا مطرح می شود این است که با توجه به افزایش وابستگی روز به روز سازمانها به شبکه های کامپیوتری چه کاری باید انجام داد تا این سیستم همواره در حال کار بوده و خللی درانجام وظایف محوله به پرسنل در سازمان پیش نیاید.  لذا داشتن تیم پشتیبانی شبکه در همه شرکتها و سازمانها امری لازم و ضروری می باشد .

پشتیبانی شیکه

تیم شبکه گروه مهندسی نت سازه به شرح عملکرد ذیل آماده همکاری با سازمان ها، نهاد ها ،شرکت های دولتی و خصوصی می باشد.

  • پیگیری و رفع مشکلات شبکه جهت عملکرد صحیح سیستمها
  • ایجاد راهکارهائی جهت پیشگیری از بروز خرابی های شبکه
  • بررسی وضعیت امنیت کلی شبکه با هدف کاهش ریسک
  • مدیریت دسترسی کاربران به منابع موجود در شبکه حسب نیاز کارفرما
  • انجام بازدیدهای دوره ای و گزارش ریسک ها و مشکلات موجود در شبکه به کارفرما
  • آموزش کاربران شبکه با هدف کاهش مشکلات شبکه ای و امنیتی
  • طراحی و اجرای سیاستهای امنیتی در سازمان با هماهنگی مدیریت ارشد سازمان
  • نصب و راه اندازی سرویس های شبکه حسب نیاز کارفرما
  • راه اندازی Back Up Server در راستای ایجاد نسخه های پشتیبان از اطلاعات مهم کاربران
  • نصب و راه اندازی تجهیزات امنیتی شبکه همانند آنتی ویروس و فایروال و پیکیربندی حسب نیاز کارفرما
  • رفع مشکلات نرم افزاری کلاینت ها از راه دور
  • رفع مشکلات سخت افزاری کلاینت ها با هماهنگی واحد سخت افزار گروه نت سازه
  • ارتقاء سخت افزاری تجهیزات شبکه و یا مشاوره در خرید تجهیزات
  • ساماندهی سخت افزاری شبکه شامل عملیات Passive حسب نیاز کارفرما

نگهداری شبکه